Чумак Микола Євгенійович
доктор пед. наук, професор кафедри
Освіта і наукова підготовка:
Науковий ступінь: доктор педагогічних наук (2020), дисертація на тему “Педагогічний космополітизм у соціокультурних умовах першої половини ХVІІІ – 40-х рр. ХХ століття” зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.
Вчене звання: Професор кафедри теорії та методики навчання фізики і астрономії, 2022 р..
Наукові інтереси і наукова діяльність:
Основними напрямками наукового пошуку професора М.Є. Чумака є історія педагогіки, теорія та методика навчання (фізика та астрономія), теорія та методика викладання у вищій школі, актуальні проблеми інформатизації вищої освіти, вплив засобів інформаційних технологій на професійно-педагогічну діяльність майбутніх учителів.
.
Наукові публікації:
Загальна кількість – більше 90, з них: 2 монографії, «Педагогічний космополітизм у розрізі соціокультурних трансформацій», та «Pedagogical fundamentals of the research of knowledge management development in higher education», 1 навчально-методичний посібник "Курс теоретичної фізики. Збірник задач з електродинаміки", підготовлено 2 кандидати педагогічних наук (PhD).
Членство у редакційних колегіях:
Є членом редколегії Науково-педагогічного журналу "Освітні обрії" та Наукового часопису Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання".
Публікації у наукометричних виданнях баз даних SCOPUS, Web of Science:
- Ienina, I., Ovcharenko, O., Opuschko, N., Chumak, M., Zahorodnia, T., & Dorofieiev, O. (2023). Major Trends in Today’s Intelligent Robotics in Light of the Creation of Collaborative Artificial Intelligence. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 14(3), 314–329. https://doi.org/10.18662/brain/14.3/476 (Web of Science)
- Dudka T., Chumak M., Lytvynenko N., Benera V., Serhiienko T. Educational systems of Eastern European countries as a subject of international comparative research. Revista Tempos E Espaços Em Educação. 2020. 13(32), рр.1-15. https://doi.org/10.20952/revtee.v13i32.14068 https://seer.ufs.br/index.php/revtee/article/view/14068/10737 (Web of Science)
- Bronishevska O.; Chumak M.; Lesina T.; Udovychenko I.; Kichuk Y.; Mykhailichenko M. Discursive learning of students in terms of polytasking: retrospective analysis. Revista EntreLinguas, Araraquara, 2021. Vol. 7, n. esp.4, p. e021108 https://doi.org/10.29051/el.v7iesp.4.15666 https://periodicos.fclar.unesp.br/entrelinguas/article/view/15666 (Web of Science)
4. Chymak M., Khomych L., Nakonechna L., Kopchuk-Kashetska M., Zadoya S. Individual Educational Trajectory as a Way to Reveal the Potential of a Future Teacher. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 2021. 13(3), 387-400. https://doi.org/10.18662/rrem/13.3/458
https://www.researchgate.net/publication/343088883_Educational_systems_of_Eastern_European_countries_as_a_subject_of_international_comparative_research
(Web of Science)
Публікації в інших наукометричних виданнях
1. Чумак М.Є., Єфименко В.В. Фізична теорія: ключові терміни та її математична компонента. Освітній дискурс: збірник наукових праць, №45 (7-9), 2023. С. 78 – 86. (Index Copernicus).
2. Загородня Т., Чумак М. Педагогічна гармонія і динаміка застосування форм, методів, засобів навчання учнів. Гірська школа Українських Карпат №28. Івано-Франківськ : Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2023. С. 91–96. (Index Copernicus).
3. Чумак М.Є., Єфименко В.В. Педагогічні основи використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні учнів з особливими освітніми потребами. Науковопедагогічний журнал «Освітні обрії» №2., 2023. С. 56-61. (Index Copernicus).