Кафедра методики навчання математики
Завідувач кафедри
Школьний Олександр Володимирович
Освіта і наукова підготовка:
Науковий ступінь: доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри методики навчання математики Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
Тема дисертації: «Теоретико-методичні засади оцінювання навчальних досягнень з математики учнів старшої школи» (спеціальність – 13.00.02 теорія та методика навчання (математика), 2015 рік.
Стаж роботи (науково-педагогічний): 23 роки.
Основне місце роботи: кафедра методики навчання математики Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
Контактні дані :
- електронна адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
- Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=6vEMe4gAAAAJ&hl=uk
- Scopus: https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57412595000
- Web of Science: https://www.webofscience.com/wos/author/record/337982
- ORCID: 0000-0002-3131-1915
Короткі біографічні данні: У 1996 році з відзнакою закінчив УДПУ імені М. П. Драгоманова за спеціальність «Математика та інформатика». У 2000 році захистив кандидатську дисертацію на тему «Комплекснозначні випадкові величини типу Джессена-Вінтнера» за спеціальністю 01.01.05 – теорія ймовірностей і математична статистика. Із 2000 року починає працювати в НПУ імені М.П. Драгоманова на кафедрі вищої математики на посадах асистента, старшого викладача, доцента. У 2007 році отримав вчене звання доцента. У 2015 році захистив докторську дисертацію на тему «Теоретико-методичні засади оцінювання навчальних досягнень з математики учнів старшої школи» за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика навчання (математика). Із 2019 року починає працювати на посаді професора кафедри методики навчання математики. У 2022 році отримав вчене звання професора.
Має нагороди: Подяка від ректора університету (2012 і 2018 роки), Подяка від Шевченківської РДА у м. Києві (2014 рік).
Наукові публікації:
Показники наукової та професійної активності, що визначають кваліфікацію викладача відповідно до спеціальності
Наявність за останні п’ять років наукових публікацій у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:
- Shvets, V., Shkolnyi, O., Dremova I. Evolution of the content and quality of standardized tests in mathematics in Ukraine // Mathematics and Informatics. – Vol. 64, Number 2, 2021. – P. 226-238. (Web of Science)
- Karp, A., Shkolnyi, O. (2021) Assessment during a time of change: secondary school final examinations in Russia and Ukraine. ZDM Mathematics Education. 53, P. 1529–1540. (Scopus, Web of Science)
- Matiash, O., Mykhailenko, L., Shvets, V., Shkolnyi, O. Educational environment as a form for development of math teachers methodological competence // Mathematics and Informatics. – Vol. 64, Number 5, 2021. – P. 520-531. (Web of Science)
- Shkolnyi, O., Shvets, V., Akiri, I. Problems of cascade type and their use for assessment of students’ academic achievements in mathematics // Mathematics and Informatics. – Vol. 65, Number 2, 2022. – P. 186-200. (Web of Science)
- Vernydub, R., Trebenko, O., V., Shkolnyi, O. Dual form of obtaining education in the mathematics teachers training system: employers’ position // Mathematics and Informatics. – Vol. 66, Number 2, 2023. – P. 124-140. https://doi.org/10.53656/math2023-2-3-dua (Web of Science)
Наявність не менше п’яти наукових публікацій у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України:
- Shkolnyi O.V. Modern thematic preparation for EIA in mathematics in Ukraine: numbers and expressions, functions / Oleksandr Shkolnyi, Yurii Zakhariichenko // Topical issues of natural science and mathematics education: collection of scientific works. – Volume 1 (13). – Sumy: Sumy SPU Publishing, 2019. – 5-11.
- Shkolnyi O.V. Modern thematic preparation for EIA in mathematics in Ukraine: equations and inequalities / Oleksandr Shkolnyi, Yurii Zakhariichenko // Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 3. Фізика і математика у вищій і середній школі.– Випуск 21: збірник наукових праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019.– С.71-79.
- Shkolnyi O.V. Modern thematic preparation for EIA in mathematics in Ukraine: coordinates and vectors, elements of combinatorics and stochastics / Oleksandr Shkolnyi, Yurii Zakhariichenko // Physical and mathematical education: scientific journal. – Issue 1 (23). – Sumy: Makarenko SPU Publishing, 2020. – 171-176.
- Shkolnyi O.V. Modern thematic preparation for EIA in mathematics in Ukraine: text problems and mathematical analysis / Oleksandr Shkolnyi, Yurii Zakhariichenko // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – Науковий журнал. – Суми: Вид-во СумДПУ. – 2020. – № 3-4 (97-98). – С.245-254.
- Shkolnyi O.V. Methodological advices on preparation for EIA in mathematics in modern conditions / Oleksandr Shkolnyi, Yurii Zakhariichenko // Physical and mathematical education: scientific journal. – Issue 3 (25). – Sumy: Makarenko SPU Publishing, 2020. – 6-10.
- Shkolnyi, O.V., Tykhonenko, Yu.V. (2021) Advisability and possibility of using ICT during preparation for the EIA in mathematics. Physical and Mathematical Education, Issue 2 (28), P.11-16.
- Shkolnyi, O.V., Tykhonenko, Yu.V. (2021) Using of ICT during preparation for EIA: ways to search for the optimal model. Physical and Mathematical Education, Issue 4 (30), P.13-19.
- Shkolnyi, O.V. (2021). Professional seminar "Basis of professionalism of teacher of general secondary education institution" in dual education system of masters "Secondary education (mathematics)" specialty. Physical and Mathematical Education, Issue 6 (32), P. 64-68.
- Hoda, T., & Shkolnyi, O. (2022). On the expediency and directions of improving the methodology of teaching students material of the content line "Functions and their graphs". Physical and Mathematical Education, 35(3), P. 13-18. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2022-035-3-002
- Pratsiovytyi, M., Trebenko, O. Shkolnyi, O. & Goncharenko, Ya. (2022). Dual education as a mean of ensuring proper quality of professional training of mathematics teachers in modern Ukraine. Physical and Mathematical Education, 36(4), P. 64-69. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2022-036-4-009 .
- Matyash O.I., Trebenko O.O., Shkolnyi O.V. Practical training in mathematics teacher education obtained in the conditions of dual form: role, place, tasks, features // Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Pedagogical Sciences. - 2023. - 1 (112). – P.47-59.
Наявність виданих підручників та навчально-методичних посібників для учнів та студентів (з грифом МОН України):
- Повний курс математики в тестах. Енциклопедія тестових завдань: У 2 ч. Ч. 2: Теоретичні відомості. Тематичні та підсумкові тести / Ю.О. Захарійченко, О.В. Школьний, Л.І. Захарійченко, О.В. Школьна. – 4 вид. – Х.: Вид-во «Ранок», 2020.– 192 с.
- Повний курс математики в тестах. Енциклопедія тестових завдань: У 2 ч. Ч. 1: Різнорівневі завдання / Ю.О. Захарійченко, О.В. Школьний, Л.І. Захарійченко, О.В. Школьна. – 11 вид. – Х.: Вид-во «Ранок», 2021.– 496 с.
- Сучасна підготовка до ЗНО з математики / Ю.О. Захарійченко, О.В. Школьний, Л.І. Захарійченко, О.В. Школьна.– 2-ге вид., змін. і доповн. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2021. – 232 с.
- Математика. 7 клас : навч. посіб. Ч. 1. / Школьний О.В., Нелін Є.П., Миляник А.І., Простакова Ю.С. – Х.: «Ранок», 2023.– 144 с.
- Математика. 7 клас : навч. посіб. Ч. 2. / Школьний О.В., Нелін Є.П., Миляник А.І., Простакова Ю.С. – Х.: «Ранок», 2023.– 176 с.
Участь у міжнародних наукових проектах, залучення до міжнародної експертизи, наявність звання «суддя міжнародної категорії»:
Науковий проєкт із Шуменським університетом імені єпископа Костянтина Преславського (Шумен, Болгарія) Innovative didactic technologies in teaching mathematics and information technology, Grant № RD-111/02.02.2021г. (2021-2023).
Участь в атестації наукових кадрів як офіційного опонента або члена постійної спеціалізованої вченої ради (не менше трьох разових спеціалізованих рад):
Член спеціалізованих вчених рад по захисту кандидатських і докторських дисертацій Д26.056.03 (з 2016 року й донині) та Д26.053.06 (2019-2021 роки).
Наукова проблемна група «Актуальні проблеми математики та методики її навчання»
Стажування за останні 5 років:
Листопад-грудень 2022 року, Інститут педагогіки НАПН України, відділ математичної та інформатичної освіти (довідка № 434 від 29.12.2022 ІП НАПНУ).
Дисципліни, які викладає:
Навчальні дисципліни, які викладає у 2023/2024 навчальному році:
- Елементарна математика.
- Методика створення тестових завдань з математики.
- Інноваційні технології в навчанні математики.
- Моніторинг навчальних досягнень з математики учнів і студентів.
- Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання математики.
- Методика навчання математики в англомовному та білінгвальному середовищі.
Професорсько-викладацький склад
Швець Василь Олександрович
Освіта і наукова підготовка:
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук, професор, професор кафедри методики навчання математики Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
Тема дисертації: «Реализация функций тематического контроля результатов обучения учащихся математике в старших классах средней школы» (спеціальність 13.00.02 – теорія та методика навчання математики), 1989 рік.
Стаж роботи (науково-педагогічний): понад 53 роки.
Основне місце роботи: кафедра методики навчання математики, факультет математики, інформатики та фізики, Український державний університет імені Михайла Драгоманова.
Контактні дані: електронна адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.;
посилання на профіль в Google академії:
Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=JE6f55UAAAAJ&hl=uk;
Web of Scince: https://www.webofscience.com/wos/author/record/14397521
Короткі біографічні данні.
В. О. Швець після закінчення у 1970 р. фізико-математичного факультету Чернігівського державного педагогічного інституту імені Т. Г. Шевченка (з відзнакою) та служби в армії, працював на посаді асистента кафедри вищої математики Чернігівського педінституту (1971—1973 рр.) й одночасно проходив стажування в Інституті математики АН України.
У 1973—1985 рр. працював учителем математики в смт. Немішаєве Київської області.
З 1985 р. працює асистентом, старшим викладачем, доцентом, професором, заступником декана, завідувачем кафедри методики навчання математики факультету математики, інформатики та фізики Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, якою керує понад 30 років.
Під керівництвом В. О. Швеця захищено понад 22 кандидати наук, зокрема: М. В. Миронюк (1994 р.), О .І. Матяш (1995 р.), П. І. Самовол (1995 р.), В. М. Козира (1997 р.), Л. Г. Філон (1998 р.) Л. В. Тополя (2002 р.), Н. В. Ванжа (2003 р.), І. А. Дремова (2004 р.), С. М. Григулич (2004 р.), Г. І. Білянін (2006 р.), А.В. Прус (2007 р.), В. М. Кліндухова (2008 р.), О. В. Тимошенко (2011 р.), Ю. І. Овсієнко (2013 р.), І. М. Горда (2014 р.), І. В. Жук (2015 р.), М. О. Філімонова (2015 р.), І. В. Шишенко (2017 р.), Л. А. Благодир (2019 р.), А. О. Новікова (2020 р.) та інші.
В. О. Швець є співавтором «Галузевих стандартів вищої освіти. Математика», навчальних Програм з математики для середньої та вищої школи; член редколегії фахового наукового часопису «Фізико-математична освіта» (фаховий науковий журнал у галузі педагогічних наук, індексований наукометричними базами світу).
Бере активну участь у роботі журі Всеукраїнських математичних олімпіад для учнів і студентів, Всеукраїнського турніру юних математиків; очолював журі Всеукраїнського конкурсу–захисту учнівських наукових робіт (МАН) та конкурсу «Вчитель року».
В. О. Швець співпрацює з обласними інститутами післядипломної освіти вчителів (Київ, Чернівці, Одеса, Чернігів, Черкаси, Суми, Харків, Рівне та ін.), де читає лекції, проводить семінари для слухачів курсів; налагодив тісні зв'язки з багатьма спорідненими кафедрами, що діють у навчальних закладах України, Білорусії, Болгарії, Польщі, Ізраїлю, ФРН.
Під керівництвом В. О. Швеця в УДУ імені Михайла Драгоманова було проведено шість Міжнародних науково-практичних конференцій «Актуальні проблеми методики навчання математики»: 2004 р., 2007 р, 2011 р., 2017 р., 2021 р., 2023 р.
У науковому доробку понад 300 публікацій, серед яких навчальні програми, підручники, навчально-методичні посібники, монографії та статті.
Має нагороди: звання вчитель-методист та відмінник народної освіти УРСР; відмінник народної освіти України; грамота Міністерства освіти УРСР; почесні грамоти НАПН України, НАН України; знак «Петро Могила»; нагрудний знак «Василь Сухомлинський»; орден святого рівноапостольного князя Володимира ІІІ ступеня.
Наукові інтереси і наукова діяльність:
Показники наукової та професійної активності, що визначають кваліфікацію
викладача відповідно до спеціальності
Наявність за останні п’ять років наукових публікацій у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection.
1. Vasyl Shvets, Oleksandr Shkolnyi, Iryna Dremova. Evolution of the content and Quality of standardized tests in mathematics in Ukraine // Mathematics and Informatics, Volume 64, Number 2, 2021. S. 225. –237. (Web of Science)
2. Matiash, O., Mykhailenko, L., Shvets, V., Shkolnyi, O. Education alenvironmentas a form for development of math teachers methodologi calcompetence // Mathematics and Informatics. – Vol. 64, Number 5, 2021. – P. 520-531. (Web of Science)
3. Shkolnyi, O., Shvets, V., Akiri, I. Problems of cascade type and their use for assessment of students’ academic achievements in mathematics // Mathematics and Informatics. – Vol. 65, Number 2, 2022. – P. 186-200. https://azbuki.bg/uncategorized/problems-of-cascade-type-and-their-use-for-assessment-of-students-academic-achievements-in-mathematics/ (Web of Science)
4. Shvets, V., Shyshenko, I., Sbruieva, A., Chkana, Y., & Martynenko, O. (2022). Providing quality mathematical training for students with different types of thinking and with different interests in conditions COVID-19. International Journal of Health Sciences, 6(S1), 3803–3819. https://doi.org/10.53730/ijhs.v6nS1.5650 (Scopus)
5. Shvets V., Shyshenko I., Sbruieva A., Chkana Y., & Martynenko O. (2022). Organization of an Individual Approach to Teaching Mathematics to Non-Mathematical Pupils Under the Covid-19 Conditions. Journal of Curriculum and Teaching. Vol. 11, No. 9, 59-71. DOI: https://doi.org/10.5430/jct.v11n9p59 ISSN 1927-2677 E-ISSN 1927-2685 (Scopus)
Наявність не менше п’яти наукових публікацій у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України.
1. Швець В. О., Новікова А.О. Математичне моделювання в курсі алгебри під час розв’язування задач // Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова, Серія 3, Фізика та математика у вищій та середній школі. Вип. 20. – 2019.– С. 70–76.
2. Шинкарчук Альона, Швець Василь. Комплексні числа як метод розв’язування практичних та прикладних задач // Математика в рідній школі, № 7-8. – 2019. – С. 26–30.
3. Радченко Марина, Швець Василь. Похідна функції у розв’язуваннях прикладних задач з економіки // Математика в рідній школі, № 9. – 2019. – С. 24–29.
4. Соколенко Л.О., Швець В.О. Застосування теорії прямої та площини до розв’язування стереометричних задач // Фізика і математика у вищій і середній школі. Серія 3. Вип. 21. – К: Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова, 2019. – С. 52–59.
5.Марина Радченко, Василь Швець. Застосування похідної функції під час розв’язування прикладних задач із біології // Математика в рідній школі, № 2. – 2020. – С. 2–4.
6. Швець В.О. Коли і як має формуватися поняття алгебраїчного виразу в курсі алгебри і початків аналізу. Фізико-математична освіта. Фахове наукове категорії «Б», GoogleScholar, Metadata from Crossref, IndexCopernicus. м. Суми. 2020. Випуск 1(23). С. 152-156.
Наявність виданих навчально-методичних посібників/посібників для самостійної роботи студентів та дистанційного навчання, конспектів лекцій/практикумів/ методичних вказівок/рекомендацій загальною кількістю три найменування.
1. Швець В. О., Прус А. В. Задачі з параметрами в шкільному курсі математики. Видання друге, доповнене. Навчально-методичний посібник. – Житомир: Вид-во ПП «Рута», 2018. – 544 с.
2. Шишенко І. В., Швець В. О. Активне навчання математики учнів класів з гуманітарним профілем навчання. – Суми: ФОП Цьома СП. – 2019.– 132 С.
3. Швець В. О., Прус А. В. Задачі з параметрами в шкільному курсі математики. Видання третє, доповнене. Навчально-методичний посібник. – Житомир: Вид-во ПП «Рута», 2019. – 544 с.
4. Благодир Л. А., Швець В. О. Організація превентивної діяльності у навчанні шкільного курсу алгебри: монографія / Л. А. Благодир, В. О. Швець, МОН України, НПУ імені М. П. Драгоманова. – Умань: Видавець "Сочінський М. М.", 2020. – 168 с.
5. В.О.Швець, І.С.Соколовська. Нерівності в шкільному курсі математики та їх доведення / В.О.Швець, І.С.Соколовська – К.: Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова, 2022. 128 с.
6. В.О.Швець, В.Я. Забранський. Магістерські роботи з теорії та методики навчання математики: методичні рекомендації з підготовки, оформлення та захисту для студентів Факультету математики, інформатики та фізики. – К. : НПУ імені М.П.Драгоманова, 2022. 32 с.
Участь у міжнародних наукових проектах, залучення до міжнародної експертизи, наявність звання «суддя міжнародної категорії»: Науковий проєкт із Шуменським університетом імені єпископа Костянтина Преславського (Шумен, Болгарія) Innovative didactic technologies in teaching mathematics and information technology, Grant № RD-111/02.02.2021г. (2021-2023).
Участь в атестації наукових кадрів як офіційного опонента або члена постійної спеціалізованої вченої ради (не менше трьох разових спеціалізованих рад).
Понад 15 років виконував обов'язки вченого секретаря спеціалізованої вченої ради Д 26.053.03 по захисту кандидатських та докторських дисертацій зі спеціальності 13.00.02 – теорія та методика навчання математики при НПУ імені М. П. Драгоманова.
Керівництво студентом, який зайняв призове місце на I етапі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або робота у складі організаційного комітету/журі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або керівництво постійно діючим студентським науковим гуртком/проблемною групою; керівництво студентом, який став призером або лауреатом Міжнародних мистецьких конкурсів, фестивалів та проєктів, робота у складі організаційного комітету або у складі журі міжнародних мистецьких конкурсів, інших культурно-мистецьких проєктів; керівництво студентом, який брав участь в Олімпійських, Паралімпійських іграх, Всесвітній та Всеукраїнській Універсіаді, чемпіонаті світу, Європи, Європейських іграх, етапах Кубка світу та Європи, чемпіонаті України; виконання обов’язків тренера, помічника тренера національної збірної команди України з видів спорту; виконання обов’язків головного секретаря, головного судді, судді міжнародних та всеукраїнських змагань; керівництво спортивною делегацією; робота у складі організаційного комітету, суддівського корпусу.
Робота у складі журі: студентської Всеукраїнської олімпіади з математики УДУ імені Михайла Драгоманова; турніру юних математиків імені М. Й. Ядренка.
Керівництво студентами для участі у Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт з галузей знань і спеціальностей.
Стажування за останні 5 років:
Стажування за останні 5 років: Інститут педагогіки НАПН України, відділ математичної та інформатичної освіти. Довідка № 382 від 21.11.2022 р. Інституту педагогіки НАПНУ про проходження стажування, 180 год. (6 кредитів).
Волянська Олена Євгенівна
Волянська Олена Євгенівна
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
Освіта і наукова підготовка:
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики навчання математики Українського Державного університету імені Михайла Драгоманова.
Тема дисертації: «Вивчення алгебри і початків аналізу в професійно-технічних училищах в умовах впровадження освітнього стандарту» (спеціальність – 13.00.02 теорія та методика навчання математики) 1999 рік.
Стаж роботи (науково-педагогічний): 28 років.
Основне місце роботи: кафедра методики навчання математики Українського Державного університету імені Михайла Драгоманова.
Контактні дані:
Електронна пошта : Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Посилання на профіль в Google академії: https://scholar.google.com.ua/citations?hl=ru&user=KezJRFIAAAAJ&view_op=list_works
Короткі біографічні данні: Волянська Олена Євгенівна у 1975–1979 роках навчалась у КДПІ імені О. М. Горького. Після закінчення інституту працювала учителем математики (1975–1978 рр.) за направленням у середній школі № 177 міста Києва. З 1978–1995 роки працювала викладачем математики у середньому професійно-технічному училищі № 17 м. Києва, Вчитель вищої категорії. У 1995 р. зарахована на посаду викладача кафедри математики і методики викладання математики НПУ імені М. П. Драгоманова. У 1996 р. вступила до аспірантури. У 1999 р. захистила дисертацію кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика навчання математики, на тему: «Вивчення алгебри і початків аналізу в професійно-технічних училищах в умовах впровадження освітнього стандарту», науковий керівник професор М. І. Бурда. У 2000 р. отримала ступінь кандидата педагогічних наук і була переведена на посаду старшого викладача кафедри, а у 2006 році отримавши звання доцента – переведена на посаду доцента. Читає навчальні курси: «Методика навчання математики», керує педагогічною практикою студентів та написанням кваліфікаційних і магістерських робіт. Основні друковані праці: Збірник задач з алгебри і початків аналізу. Навчальний посібник для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (у співавторстві); Практикум з методики навчання математики. Загальна методика. (у співавторстві); статті в журналах «Математика в рідній школі».
Має нагороди: Медаль К. Ф. Ушинського.
Наукові інтереси і наукова діяльність:
Показники наукової та професійної активності, що визначають кваліфікацію викладача відповідно до спеціальності
Статті в наукових збірниках, журналах
1. Волянська Олена. Проблемне навчання у школі // Математика в рідній школі. – 2016. – № 5. – С. 12–14.
2. Волянська О.Є Падалка А. О. Компетентісно–орієнтоване вивчення об’ємів геометричних тіл на рівні стандарту // Математика в рідній школі. – 2021. # -1. – С. 43 – 48.
Тези доповідей
- Волянська О. Є. Методичні особливості розв’язування рівнянь з параметрами в курсі математики старшої школи // Всеукраїнська науково-практична конференція «Реалізація наступності в математичній освіті: реалії та перспективи» до 200-річчя Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д.Ушинського», м. Одеса, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д.Ушинського, 15-16 вересня 2016 року.
- Волянська О. Є., Лемішко І. І. Використання комп’ютерних технологій під час вивчення тригонометричних рівнянь // Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми теорії і методики навчання математики», до 70-річчя кафедри математики і теорії та методики навчання математики НПУ імені М.П. Драгоманова, НПУ імені М.П.Драгоманова, м. Київ, 11–13.05.2017. – С. 100–101.
- Волянська О. Є., Ждан Т. В. Формування у майбутніх учителів умінь використовувати комп’ютерні технології під час навчання математики в 7-9 класах // Всеукраїнська науково-практична конференції з міжнародною участю «Сучасна освіта в контексті Нової української школи», м. Чернівці, Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області. 11-12.10.2018. – С. 230–232.
- Волянська О. Є., Корсун Л. П. Застосування квадратних рівнянь до розв’язування прикладних задач // Науково-практична конференція з міжнародною участю «Наступність у навчанні математики в умовах реформи загальної середньої освіти: реалії та перспективи», м. Одеса, Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», 20-21.09.2019. – С. 88–90.
- Волянська О. Є. Прикладна спрямованість курсу алгебри і початків аналізу на рівні стандарту // «Актуальні проблеми математики та методики її навчання у вищій школі», Збірник матеріалів Всеукраїнської наукової конференції, 17-18.12.2020, - Київ, НПУ імені М П Драгоманова, 2021. – С.59 – 61.
- Волянська О.Є. Особливості побудови перерізів многогранників в різнопрофільних класах старшої школи // Матеріали дистанційної Всеукраїнської наукової конференції з міжнародною участю «Актуальні проблеми теорії та методики навчання математики до 90 – річчя з дня народження професора З.І. Слєпкань»1, 15 – 16 квітня 2021 року.
Участь в атестації наукових кадрів як офіційного опонента або члена постійної спеціалізованої вченої ради (не менше трьох разових спеціалізованих рад):
Офіційний опонент кандидатської дисертації: Гириловська Ірина Вікторівна. Формування в учнів професійно-технічних навчальних закладів умінь розв’язувати стереометричні задачі на побудову. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика навчання (математика). Національна академія педагогічних наук України. Інститут педагогіки, м. Київ, 2013.
Дремова Ірина Анатоліївна
Дремова Ірина Анатоліївна
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
Освіта і наукова підготовка:
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики навчання математики Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
Тема дисертації: «Контроль знань учнів з алгебри в основній школі», (13.00.02 – теорія та методика навчання математики), 2004 рік.
Стаж роботи (науково-педагогічний): понад 35 років.
Основне місце роботи: кафедра методики навчання математики Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
Контактні дані (електронна адреса, посилання на профіль в Google академії):
електронна адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
посилання на профіль в Google академії: https://scholar.google.com.ua/citations?user=sn_OTfQAAAAJ&hl=uk
Короткі біографічні дані: Після закінчення Фізико-математичного факультету Чернігівського державного педагогічного інституту імені Т. Г. Шевченка (з відзнакою) працювала викладачем кафедри вищої математики та інформатики, старшим викладачем кафедри алгебри і геометрії Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка, за сумісництвом - викладач математики у Чернігівському обласному педагогічному ліцеї. У 1998–2001 р.р. − аспірантка кафедри математики і методики викладання математики НПУ імені М. П. Драгоманова, по закінченню аспірантури працювала викладачем математики у Київському коледжі зв’язку. На кафедрі математики і теорії та методики навчання математики НПУ імені М. П. Драгоманова з 2003 року, викладач, пізніше старший викладач, з 2008 р. − переведена на посаду доцента. Водночас працювала за сумісництвом на посаді викладача (пізніше доцента) кафедри телекомунікацій у Київському навчально-науковому виробничому центрі Одеської національної академії зв’язку імені О. С. Попова.
З вересня 2009 р. обіймає посаду заступника декана з навчально-методичної роботи Факультету математики, інформатики та фізики Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
Дремова І. А. здійснює наукове керівництво виконанням курсових, кваліфікаційних і магістерських робіт студентів; рецензування дисертаційних досліджень, поданих на кафедру для рекомендації до захисту; керує стажуванням викладачів коледжів, професійних училищ.
Має нагороди: Подяка ректора університету, срібна медаль «Михайло Петрович Драгоманов 1841-1895 рр.», грамота Шевченківської районної державної адміністрації.
Наукові інтереси і наукова діяльність:
Показники наукової та професійної активності, що визначають кваліфікацію викладача відповідно до спеціальності
Наявність за останні п’ять років наукових публікацій у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:
1. Vasyl Shvets, Oleksandr Shkolnyi, Iryna Dremova. Evolution of the content and Quality of standardized tests in mathematics in Ukraine // Mathematics and Informatics, Volume 64, Number 2, 2021. S. 225. –237. (Web of Science).
2. Ірина А. Дремова, Василий А. Швец. Научность и доступность определений математических понятий в школьном курсе математики. Сборник научных трудов «МАТТЕХ 2018». Шумен, Болгария. Шуменский университет «ЕПИСКОП К. ПРЕСЛАВСКИ». 2018. С. 239–250.
Наявність не менше п’яти наукових публікацій у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України:
1. Ірина Дремова, Василь Швець, Ірина Соколовська. Доведення нерівностей в основній школі // Математика в рідній школі. Науково-методичний журнал. 2014. № 6. С. 7–15.
2. Ірина Дремова, Василь Швець, Ірина Соколовська. Доведення нерівностей в основній школі в класах з поглибленим вивченням математики //Математика в рідній школі. Науково-методичний журнал. 2014. № 9. С. 29–35.
3. Ірина Дремова, Василь Швець, Ірина Соколовська. Доведення нерівностей у старшій школі // Математика в рідній школі. Науково-методичний журнал. 2014. № 10. С. 39-45, С. 48.
4. Ірина Дремова, Василь Швець, Ірина Соколовська. Доведення нерівностей з використанням геометрії // Математика в рідній школі. Науково-методичний журнал. 2014. № 11. С. 32–36.
5. Ірина Дремова, Василь Швець, Ірина Соколовська. Нерівності в задачах математичних олімпіад // Математика в рідній школі. Науково-методичний журнал. – 2015. № 9. С. 36–44.
Участь у міжнародних наукових проєктах:
Науковий проєкт із Шуменським університетом імені єпископа Костянтина Преславського (Шумен, Болгарія) Innovative didactic technologies in teaching mathematics and information technology, Grant № RD-111/02.02.2021г. (2021-2023).
Керівництво студентом, який зайняв призове місце на I етапі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), керівництво постійно діючим студентським науковим гуртком/проблемною групою.
Підготовка до участі у Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт з галузей знань і спеціальностей студентки магістратури (014 Середня освіта (Математика), ОНП “Теорія та методика навчання математики” Худенець Марії Євгенівни.
Керівництво проблемною групою «Актуальні питання методики навчання математики».
Стажування за останні 5 років:
Стажування. Болгарія, м. Шумен, Шуменський університет «ЕПИСКОП К. ПРЕСЛАВСКИ», 22-26 жовтня 2018 рік.
Пройшла підвищення кваліфікації в Центрі цифрових освітніх технологій НПУ імені М. П. Драгоманова за програмою курсів підвищення рівня цифрових компетентностей науково-педагогічних працівників університету "Цифрові освітні технології" та успішно опанувала наступні модулі програми: цифрове освітнє середовище (60 год.)
Забранський Віталій Ярославович
Забранський Віталій Ярославович
Наукові ступені і звання:
кандидат педагогічних наук, доцент
Освіта і наукова підготовка:
Кандидат педагогічних наук, 1991 рік, 13.00.02 теорія та методика навчання (математика)
Доцент, 1995 рік
КДПІ імені О. М. Горького, 1981 рік, вчитель математики
Наукові інтереси і наукова діяльність:
Проблеми організації навчання математики в закладах середньої освіти, зокрема, диференційованого навчання, компетентнісного навчання, інтерактивного навчання, проблеми організації самостійної роботи студентів педуніверситету тощо.
Підготував 4 – х кандидатів педагогічних наук.
Опублікував більше 100 статей у спеціалізованих журналах та збірниках наукових праць, є співавтором 2 навчальних посібників для студентів педагогічних університетів з методики навчання математики. Брав участь у більш ніж 30 Міжнародних наукових конференціях з проблем теорії та методики навчання математики
Досвід професійної діяльності:
Працює в університеті з 1988 року.
Із 1995 року на посаді доцента кафедри методики навчання математики.
Підвищення кваліфікації: 2020 рік, Інститут педагогіки НАПН України, відділ математичної та інформатичної освіти
Наукові профілі:
Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=jsVzIEsAAAAJ&hl=uk
Лук'янова Світлана Михайлівна
Лук’янова Світлана Михайлівна
кандидат педагогічних наук, доцент
Освіта і наукова підготовка:
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри методики навчання математики Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
Тема дисертації: «Розв’язування текстових задач арифметичними способами в основній школі» (спеціальність 13.00.02 – теорія та методика навчання математики), 2006 рік.
Стаж роботи (науково-педагогічний): понад 35 років.
Основне місце роботи: кафедра методики навчання математики, факультет математики, інформатики та фізики, Український державний університет імені Михайла Драгоманова.
Контактні дані:
електронна адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.;
Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=FbXUc48AAAAJ&hl=ru&authuser=2 )
Короткі біографічні дані.
С.М.Лук’янова після закінчення у 1985 р. механіко-математичного факультету Київського державного університету імені Тараса Шевченка (з відзнакою) працювала вчителем математики в школі-лабораторії АПН України № 24 м. Києва, де отримала звання старшого вчителя.
З 1991 р. працює асистентом, старшим викладачем, доцентом на кафедрі методики навчання математики факультету математики, інформатики та фізики Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
Впродовж 2012-2020 р.р. – викладач у Навчально-науковому інституті неперервної освіти НПУ імені М.П.Драгоманова.
За сумісництвом працювала вчителем математики середній школі №129, 2003-2004 р.р., Навчально-виховний комплекс «Домінанта» 2004-2021р.р.
Під керівництвом С.М.Лук’янової у 2023 році захищена дисертація Насадюк Т.О. «Методика реалізації прикладної спрямованості навчання математики учнів 5-6 класів».
З 2020 року і дотепер член галузевої експертної ради 01 Педагогіка Національного агенства із забезпечення якості вищої освіти МОН України протокол №17 НАЗЯВО від 30.09.2020.
З 2022 року член предметної експертної групи МОН України секція «Математика» наказ МОН №700 від 05.08.2022 р.
Член експертної групи «Математика» освітнього проєкту «Наздоженемо: курси про подолання освітніх втрат 2023 рік (Громадська спілки «Освіторія» за підтримки МОН України, Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, Глобального партнерства заради освіти (GPE) і уряду Японії).
Участь в наукових проектах. Відповідальний виконавець у Держбюджетних наукових проектах: «Система методичної підготовки вчителя математики в педагогічному університеті» (2003-2006); «Система методичної підготовки майбутніх учителів математики у відповідності з цілями та завданнями європейської інтеграції системи вищої освіти» (2007-2009рр.); «Методична система реалізації прикладної спрямованості шкільного курсу математики» (2010-2011рр.), «Технології впровадження прикладної спрямованості навчання математики в профільній школі в умовах комп’ютерно-орієнтованих систем навчання» (2013-2014рр.).
Член організаційного комітету Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю студентів, аспірантів і молодих учених «Крок у науку: дослідження у галузі природничо-математичних дисциплін та методик їх навчання», Чернігів, 2022р,2023р.
Упродовж 2011-2021 р.р. брала активну участь в консультуванні та керівництві учнівськими роботами Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідних робіт учнів-членів Національного центру “Мала академія наук України”: 4 учнів стали призерами III етапу.
Член редакційної колегії журналу «Наукові записки Малої академії наук» 2013 рік.
Брала участь в конкурсній комісії відбору шкільних підручників з геометрії для 7 класу (2014-2015р).
Співпрацює з вітчизняними ЗВО (Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка, Криворізький державний педагогічний університет), де читає гостьові лекції.
У науковому доробку понад 100 публікацій, серед яких 8 навчально-методичних посібників у співавторстві (2 з грифом МОН) та 2 одноосібних, навчальні програми, статті та тези.
Має нагороди:
медаль «У пам'ять 1500-річчя Києва», подяку МОН України (2018 р)., подяки ректора УДУ імені Михайла Драгоманова (2012 р., 2017 р., 2022 р.).
Наукові інтереси і наукова діяльність:
Показники наукової та професійної активності, що визначають кваліфікацію
викладача відповідно до спеціальності
Наявність не менше п’яти наукових публікацій у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України.
- Лук’янова С.М., Філон Л.Г. Внутрішньопредметні зв’язки як засіб подолання освітніх втрат учнівства з математики // Грааль науки: міжнар. журнал за матеріалами II International Scientific and Practical Conference «Scientific vector of various sphere’ development: reality and future trends» (с.335-342). (іndexed inICI (World of Papers), CrossRef, OUCI, Google Scholar, ResearchGate, ORCID and OpenAIRE) https://archive.journal-grail.science/index.php/2710-3056/issue/view/10.11.2023.
- Лук’янова С.М., Насадюк Т.О. Прикладна спрямованість навчання математики учнів 5-6 класів в умовах реалізації Концепції НУШ// Актуальні питання природничо-математичної освіти збірник наукових праць випуск 2(20) 2022р. С.56-64.
- Лук’янова С.М. Текстові задачі як засіб формування в учнів 5- 6 класів уявлення про математичне моделювання. // Математика в рідній школі. 2022.№ 4-6. С. 38- 42.
- Vasyl Shvets, Svitlana Lukianova, Tetiana Nasadiuk. "Practice-oriented teaching of mathematics аs a cross line of model programs for grade 5-6 оf the new ukrainian school"//Годишник. Шуменский университет «ЕПИСКОП К. ПРЕСЛАВСКИ», Том XXII , г. Шумен, 2022.
- Лук’янова С.М. Михайлюк Л.П. «Освіта в Швеції та особливості вивчення математики в середній школі” // Математика в рідній школі. 2020.№ 4. С. 43- 48.
- Лук’янова С.М., Михайлюк Л.П. «Освіта в Швеції та особливості вивчення математики в середній школі” // Математика в рідній школі. 2020.№ 5. С. 43- 47.
- Лукьянова С.М., Мовчан С.М. Проектные технологии обучения как средство достижения основных целей современного образования //Science and education a new dimension. Pedagogy and Psychologi, IV(39), Issue: 79, 2016.
Наявність виданих навчально-методичних посібників/посібників для самостійної роботи студентів та дистанційного навчання, конспектів лекцій/практикумів/ методичних вказівок/рекомендацій загальною кількістю три найменування.
- Лук’янова Світлана. Текстові задачі на уроках і в позаурочний час. Алгебра 7-9 кл.: Навч. посіб. – К.: Вид. дім « Шкіл. світ»: Вид. Л. Галіцина, 2012. – 128 с.
- Лук’янова Світлана, Соколовська Ірина. Позакласні заходи з математики: основна школа : Навч. посіб. – К.: Вид. дім « Шкіл. світ»: Вид. Л. Галіцина, 2011. – 128 с.
- Лук’янова Світлана. Розв’язування текстових задач арифметичними способами: Навч. посіб. – К.: Вид. дім « Шкіл. світ»: Вид. Л. Галіцина, 2006. – 128 с.
- Практикум з методики навчання математики. Основна школа: навчальний посібник для організації практичних занять і самостійної роботи студентів математичних спеціальностей педагогічних університетів /за ред. В.О. Швеця. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. – 267 с. Навчальний посібник з грифом Рекомендовано міністерством освіти і науки(лист № 1/11-56551 від 22.07.11 р.). /у співавторстві В.Г. Бевз, О.Є. Волянська, В.М. Кліндухова, С.М. Лук’янова, О.І. Матяш, А.В. Прус, В.О. Швець. (авторський внесок - теми1.1.;1.2.;1.3;2.2).
- Практикум з методики навчання математики. Загальна методика: навчальний посібник для організації практичних занять і самостійної роботи студентів математичних спеціальностей педагогічних університетів /за ред. З.І.Слєпкань, – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2006. – 291 с. Навчальний посібник з грифом Рекомендовано міністерством освіти і науки(лист № 14/18.2-533 від 02.03.06 р.)./у співавторстві А.В. Грохольська, В.Я.Забранський, С.М. Лук’янова (авторський внесок – теми семінарів 2, 7, 10 і лабораторні роботи – 1, 7, 9).
Участь у міжнародних наукових проектах, залучення до міжнародної експертизи, наявність звання «суддя міжнародної категорії»:
Виконавець у Міжнародному проєкті «Информационни и комуникационни технологии в современного обучения по математика, информатика и информационни технологии» Болгария, Шуменский университет «Епископ к. Преславски» (2015-2021рр.), Науковий проєкт із Шуменським університетом імені єпископа Костянтина Преславського (Шумен, Болгарія) Innovative didactic technologies in teaching mathematics and information technology, Grant № RD-111/02.02.2021г. (2022-2023).
Керівництво постійно діючим студентським науковим гуртком/проблемною групою:
Керівник студентського гуртка «Актуальні проблеми методики навчання математики» і проблемної групи «Особливості реалізації наскрізних ліній шкільного курсу математики».
За підсумками роботи у 2019-2023 р.р. опубліковано 9 статей у збірнику студентських наукових праць та методичному журналі, а також 18 тез у збірниках конференцій.
Стажування за останні 5 років:
Інститут педагогіки НАПН України, відділ математичної та інформатичної освіти. Довідка № 46 від 31.01.2020 р.
Дисципліни, які викладає:
Навчальні дисципліни, які викладає у 2023/2024 навчальному році.
- Методика навчання математики.
- Методика роботи з математично обдарованими учнями.
- Шкільний курс математики і теорія та методика його навчання.
- Пропедевтична (навчальна) педагогічна практика.
- Виробнича педагогічна практика.
- Науково-дослідницька практика.
Яценко Світлана Євгенівна
Яценко Світлана Євгенівна
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
Освіта і наукова підготовка:
Науковий ступінь, вчене звання: кандидат педагогічних наук, доцент кафедри математики і методики викладання математики.
Тема дисертації: «Організація навчально-виховного процесу на уроках математики в класах з поглибленим вивченням предмета», (спеціальність – 13.00.02 – теорія та методика навчання математики), 1999 рік.
Стаж роботи (науково-педагогічний): 35 років.
Основне місце роботи: кафедра методики навчання математики Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
Контактні дані (електронна адреса, посилання на профіль в Google академії): s.ye.yatsenko@udu.edu.ua
https://scholar.google.com.ua/citations?user=UZYqZ5UAAAAJ&hl=ru&authuser=2
Короткі біографічні данні: У 1984 р. закінчила Фізико-математичний факультет КДПІ імені О. М. Горького за спеціальністю «Математика». Працювала вчителем математики та інформатики у Малинській середній школі №1 імені Ніни Сосніної. У 1987 році була призначена на посаду директора школи № 6 м. Малина. З жовтня 1988 року працює на кафедрі спочатку асистентом, старшим викладачем, а потім доцентом. З квітня 1989 року по січень 2008 року працювала на посаді заступника декана (директора) Фізико-математичного факультету (інституту)/ У 1999 році в НПУ імені М.П. Драгоманова захистила кандидатську дисертацію «Організація навчально-виховного процесу на уроках математики в класах з поглибленим вивченням предмета» за спеціальністю – 13.00.02 – теорія та методика навчання математики. У 2004 р. отримала вчене звання доцента. Здійснювала наукове керівництво аспірантами, які успішно захистили кандидатські дисертації: Ю. А. Галайко (2008 р.), Л. В. Грамбовська (2009 р.), Ю. М. Ткач (2009 р.)
Має нагороди: Почесна Грамота МОН України, нагрудний знак «Відмінник освіти України».
Наукові інтереси і наукова діяльність:
Показники наукової та професійної активності, що визначають кваліфікацію викладача відповідно до спеціальності
Наявність не менше п’яти наукових публікацій у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України:
- Яценко С.Є., Горбач І.М. (2018) Порівняльна характеристика компетентнісного та традиційного підходів у навчанні Науковий часопис Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.
- Яценко С.Є., Сіра Л.І., Цьома Т.І. (2019) Навчальна програма «Математика для учнів 5-7 класів закладів загальної середньої освіти з класами математичного, економічного та інформаційного профілю», Пр №4 від 12.09.2019р. про надання Грифу МОН.
- Яценко С.Є., Марченко В.О. «Місце рівнянь з параметрами на етапі допрофільного вивчення математики», Київ, 2019р.
- Яценко С.Є., Демчук К.М. «Використання сервісу Google Classroom для забезпечення навчання математики учнів загальноосвітніх шкіл в умовах рівневої диференціації», м.Умань, 2019р.
Участь у наукових проєктах, залучення до міжнародної експертизи, наявність звання «суддя міжнародної категорії»:
Експерт при підготовці і запису уроків з математики проєкту ініційованого Офісом Президента України, МОН України, Комітетом ВР України з питань освіти, науки та інновацій «Всеукраїнська Школа онлайн». Березень-квітень, 2020 р.
Участь в атестації наукових кадрів:
- Офіційний опонент кандидатської дисертації:.
Чухрай З.Б. Розвиток дослідницьких здібностей студентів економічних спеціальностей у процесі навчання математики. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.02 – теорія і методика навчання математики. Черкас. нац. ун-т ім. Богдана Хмельницького, м. Черкаси, 2013.
- Рецензування дисертації Сухойваненко Л. Ф. «Міжпредметні зв’язки у навчанні елементарної математики майбутніх учителів математики». 13.00.02 – теорія і методика навчання математики, 2019.
Керівництво студентом, який зайняв призове місце на I етапі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або робота у складі організаційного комітету/журі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або керівництво постійно діючим студентським науковим гуртком/проблемною групою; керівництво студентом, який став призером або лауреатом Міжнародних мистецьких конкурсів, фестивалів та проєктів, робота у складі організаційного комітету або у складі журі міжнародних мистецьких конкурсів, інших культурно-мистецьких проєктів; керівництво студентом, який брав участь в Олімпійських, Паралімпійських іграх, Всесвітній та Всеукраїнській Універсіаді, чемпіонаті світу, Європи, Європейських іграх, етапах Кубка світу та Європи, чемпіонаті України; виконання обов’язків тренера, помічника тренера національної збірної команди України з видів спорту; виконання обов’язків головного секретаря, головного судді, судді міжнародних та всеукраїнських змагань; керівництво спортивною делегацією; робота у складі організаційного комітету, суддівського корпусу
- Керівництво проблемною групою «Особистісно орієнтоване навчання математики в системі освіти середньої та вищої шкіл».
- Керівництво науковими роботами МАН, переможцями ІІ етапу:
1). Шевченко Д.В. «Математика в іграх двох осіб. Гра НІМ», 2019.
2). Чілочі Д.В. «Створення Web-сайту методичної комісії вчителів математики спеціалізованої школи №52», 2019.
3). Барабуха М.М. «Теорія чисел у розв’язуванні рівнянь вищих степенів», 2019.
Стажування за останні 5 років:
Сертифікат (6 кредитів) від 30.06.2022 р. № SNCDET22001, Центр цифрових освітніх технологій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова (червень 2022 р.).
Історія кафедри
Загальні відомості
Забезпечення здобуття студентами математичної освіти - відповідальне завдання. Важливу роль у підготовці майбутніх вчителів математики відіграють дисципліни, які викладаються на кафедрі методики навчання математики.
Саме підготовкою висококваліфікованих учителів математики, вчителів учителів, науковими дослідженнями в галузі методики навчання математики ось уже понад сім десятиліть займається кафедра методики навчання математики, яку було засновано в 1947 році в УДУ імені Михайла Драгоманова.
Упродовж багатьох років на кафедрі працювали відомі в Україні та за її межами талановиті математики-педагоги, вчені-дослідники. До когорти таких фахівців належать і випускники фізико-математичного факультету. Їх педагогічні, математичні, а, найбільше, методичні компетентності, формувалися під час вивчення дисциплін, що викладаються на кафедрі математики і теорії та методики навчання математики.
Історія/літопис кафедри
Спочатку в Київському державному педагогічному інституті (колишня назва НПУ імені М. П. Драгоманова) була тільки одна математична кафедра – математики. Усю методичну роботу на ній виконували професор О.М. Астряб і доцент К.О. Хлєбников.
У 1938 р. кафедру було розділено на дві: математичного аналізу (завідувач професор Є. М. Ремез) і геометрії (завідувач професор О. С. Смогоржевський). Викладачі методики математики ввійшли до складу працівників кафедри геометрії.
Після звільнення м. Києва від фашистських загарбників у січні 1944 р. викладачів методики математики професора О. М. Астряба та доцента Д. М. Маєргойза переводять на кафедру математичного аналізу, де вони працюють до 1947 р.
У 1947 р. в інституті створюється нова кафедра – кафедра елементарної математики та методики викладання математики, яка тепер називається кафедра математики і теорії та методики навчання математики. Еволюцію математичних кафедр в НПУ імені М.П. Драгоманова ілюструє схема 1.
Схема 1. Еволюція математичних кафедр НПУ імені М.П. Драгоманова
Засновано кафедру в 1947 році. Її першим завідувачем був заслужений діяч науки УРСР, професор Олександр Матвійович Астряб, уроженець м. Лубни, випускник Київського університету імені Святого Володимира. Під його керівництвом викладачі кафедри розробляли навчальні програми з математики, посібники та підручники для учнів і студентів, досліджували актуальні проблеми методики викладання математики.
Астряб Олександр Матвійович
З 1953 по 1971 рік кафедру очолював професор Іван Євгенович Шиманський. У цей період при кафедрі починає діяти Республіканський науково-методичний семінар, активними учасниками якого були викладачі, науковці, вчителі та аспіранти. Змістовну наукову, навчальну та виховну роботу проводили відомі на сьогодні широкому загалу викладачі Г.П. Бевз, А.С. Бугай, О.С. Боришполець, А.Г. Конфорович, В.М. Кухар, Д.М. Маєргойз, А.В. Михалєвський, А.В. Шевченко, З.І. Слєпкань, Є.О. Ченакал, В.Є. Тарасюк.
Під керівництвом І. Є. Шиманського захистили кандидатські дисертації з методики викладання математики 16 осіб. Йому належить понад 40 науково-методичних праць. Найважливіші з них стосуються питань методики викладання математики в школі, зокрема – введення поняття дійсного числа за методом суміжних наближень, що його розробив Є. М. Ремез. У 1960 р. вийшов у світ підручник І. Є. Шиманського «Математичний аналіз», який широко використовувався у педагогічних інститутах України.
ШИМАНСЬКИЙ Іван Євгенович
У 1971 році завідувачем кафедри стає доцент Григорій Петрович Бевз. Під його керівництвом починає видаватися збірник наукових праць «Методика викладання математики». В цей час на кафедрі працюють З.І. Слєпкань, А.Г. Конфорович, Є.О. Ченакал, Г.С. Титова, Г.Ф. Олійник, Є.Ф. Савич, В.Є. Тарасюк, А.В. Михалєвський та ін. Водночас ведеться інтенсивна науково-дослідна робота з актуальних проблем методики математики.
У цей період кафедра стала опорною для всіх кафедр методики математики УРСР, при ній було організовано факультет підвищення кваліфікації методистів-математиків з багатьох республік, а також – оцінювання наукових робіт студентів з методики математики.
Григорій Петрович автор понад 200 наукових праць, з яких біля півсотні підручників і навчальних посібників, підготував 16 кандидатів педагогічних наук для України та країн близького і далекого зарубіжжя.
БЕВЗ Григорій Петрович
З 1983 по 1992 рік кафедру очолювала професор Зінаїда Іванівна Слєпкань. У цей період обновився склад кафедри за рахунок досвідчених вчителів-практиків таких, як А.В. Грохольська, Н.В. Морзе, Г.Г. Науменко, В.О. Швець, О.І. Глобін, Т.І. Титова, В.Я. Забранський та ін. Згодом більшість з них захистили кандидатські дисертації і стали провідними викладачами на кафедрі та в інших вищих навчальних закладах м. Києва.
Під керівництвом Зінаїди Іванівни на кафедрі було організовано лабораторію по впровадженню мікропроцесорної техніки в навчальний процес, досліджувалися психолого-педагогічні основи навчання математики, створювалися навчальні посібники та підручники для школи і СПТУ, впроваджувалися в навчальний процес обов’язкові результати навчання.
Науково-дослідницька та організаторська діяльність З. І. Слєпкань сприяли створенню і ефективному функціонуванню потужної наукової школи з теорії та методика навчання математики в середніх і вищих закладах освіти, діяльність якої продовжується завдяки плідній роботі її учнів та колег. Протягом багатьох років З. І. Слєпкань успішно поєднувала наукову роботу з педагогічною, під її керівництвом підготовлено та захищено 5 докторських дисертацій та понад 30 кандидатських дисертацій.
З. І. Слєпкань отримала значні здобутки, які стосуються питань загальної і спеціальних методик, розвитку методики навчання математики в середній і вищій школах. Ці дослідження були опубліковані в понад 200 наукових і методичних працях, серед яких підручники для учнів і студентів, навчально-методичні посібники для студентів, аспірантів і вчителів.
СЛЄПКАНЬ Зінаїда Іванівна
Сьогодні завідує кафедрою кандидат педагогічних наук, професор Василь Олександрович Швець. Понад 30 років професор В. О. Швець співпрацює з багатьма інститутами удосконалення вчителів, з навчальними закладами міста Києва і Київської області, міст Одеси, Чернівців, Чернігова, Вінниці, Івано-Франківська, Черкас, Рівного та ін. Налагоджені тісні зв'язки з багатьма спорідненими кафедрами, що діють у навчальних закладах України, Болгарії, Польщі, ФРН, США.
В. О. Швець відновив при кафедрі діяльність Всеукраїнського науково-методичного семінару «Актуальні проблеми методики навчання математики». Керує науковою роботою аспірантів, під його керівництвом захистили кандидатські дисертації понад 20 осіб.
З відкриттям на початку 90-х років в інституті Спеціалізованої Вченої ради по захисту кандидатських дисертацій на кафедрі (у вигляді попереднього захисту) заслуховувалися майже всі подані до захисту кандидатські та докторські роботи з методики математики.
При кафедрі діє аспірантура та докторантура, де готуються висококваліфіковані фахівці для вищих навчальних закладів України.
У науковому доробку В. О. Швеця понад 300 публікацій; підготовлено і видано самостійно та разом з колегами ряд навчальних підручників та методичних посібників: Дидактичні матеріали з математики для шкіл, класів з поглибленим вивченням математики (8, 9, 10, 11 кл.), 1997 р.; Збірник завдань з математики на атестат про середню освіту; Ч. 1. Геометрія; Ч. 2. Алгебра і початки аналізу, 1997 р.; Математика: навчальний посібник, 2005 р. ; Елементи стереометрії в курсі математики основної школи, 2006 р.; Теорія та практика прикладної спрямованості шкільного курсу стереометрії: навчальний посібник, 2007 р.; Геометрія, 10: підручник, 2010 р.; Задачі з параметрами в шкільному курсі математики, 2019 р.; співавтор «Галузевого стандарту вищої освіти. Математика»; понад 200 статей у фахових виданнях, з яких 4 індексовані в Scopus або Web of Science та інші.
ШВЕЦЬ Василь Олександрович
- Аспірантуру з методики математики в КДПІ імені О. М. Горького (стара назва НПУ імені М. П. Драгоманова) було відкрито в 1946 році, а Вчену раду по захисту дисертацій – 1948 року. До 1978 року на ній було захищено біля сотні дисертаційних робіт з різних тем методики навчання математики в школі та ВНЗ.
Значний внесок у підготовку фахівців з науковими ступенями зробили викладачі кафедри. На кафедрі керували дисертантами доценти: Д. М. Маєргойз, А. С. Бугай, Г. П. Бевз, В. М. Кухар, В. Є. Тарасюк. Їх учні, успішно захистивши дисертації, працювали, а дехто працює й донині, в педвузах України та за кордоном.
- Починаючи з 1977 року в інституті організовується факультет підвищення кваліфікації викладачів. Перепідготовка викладачів методики математики велась на кафедрі елементарної математики та методики викладання математики. До 1980 року на кафедрі таку перепідготовку пройшло біля сотні викладачів з усього Радянського Союзу.
- Починаючи з 1964 року при кафедрі на громадських засадах почав видаватися республіканський науково-методичний збірник «Методика викладання математики». Його відповідальним редактором був Г. П. Бевз, заступником редактора З. І. Слєпкань, відповідальним секретарем А. В. Михалєвський. Члени кафедри брали активну участь у роботі редколегій інших збірників: А. Г. Конфорович – заступник відповідального редактора збірника «У світі математики», З. І. Слєпкань – член редакційної Ради журналу «Математика в школе» та ін. На Республіканському науково-методичному семінарі у цей час, крім науковців, аспірантів і учителів, виступали академіки А. М. Колмогоров, О. І. Маркушевич, професори А. А. Столяр, Р. С. Черкасов та інші, а також зарубіжні математики-педагоги Ж. Папі, С. Криговська, Г. Мороз та інші. Цей семінар працює й нині.
- Підсумовуючи роботу кафедри протягом першого 30-річчя можна стверджувати, що вона перетворилась у потужний колектив, який був знаний не тільки в СРСР, а й за кордоном та активно працював над розв’язуванням актуальних проблем як шкільної математичної освіти, так і математичної освіти у вищих навчальних закладах
Навчальна діяльність
Всі викладачі кафедри долучені до підготовки програм нормативних та вибіркових навчальних дисциплін, зокрема: «Методика навчання математики» (бакалаврат, магістратура), «Елементарна математика» (бакалаврат, магістратура), «Наукові основи шкільного курсу математики» (магістратура), «Історія математики» (бакалаврат), педагогічної практики (бакалаврат, магістратура).
Зусиллями провідних викладачів видаються навчальні підручники, навчально-методичні посібники, методичні рекомендації та методичні посібники для студентів і школярів.
Наукова діяльність
Наукові проекти кафедри: «Система методичної підготовки вчителя математики в педагогічному університеті», «Система методичної підготовки майбутніх учителів математики у відповідності з цілями та завданнями Європейської інтеграції системи вищої освіти», «Деякі нові форми та засоби навчання математики в навчальних закладах Болгарії і України», «Методична система реалізації прикладної спрямованості шкільного курсу математики», «Технології впровадження прикладної спрямованості навчання математики в профільній школі в умовах комп’ютерно-орієнтованих систем навчання», «Інноваційні дидактичні технології у навчання математики та інформаційних технологій».
Сьогодні при кафедрі діє докторантура й аспірантура, вагомий внесок робить кафедра у підготовці фахівців вищої кваліфікації – кандидатів і докторів педагогічних наук, так за минулі роки підготовлено і успішно захищено майже 10 докторських дисертацій та понад 100 кандидатських дисертацій.
При кафедрі діє Всеукраїнський науково-методичний семінар «Актуальні проблеми методики навчання математики». Семінар працював безперебійно до кінця 80-років та відновив роботу у 1997 році зусиллями професорів В. О. Швеця та М. І. Бурди, до цього часу семінар працює регулярно за чітко визначеною тематикою засідань, з широким залученням математиків-педагогів зі всієї України.
Співпраця
Співпраця з багатьма інститутами удосконалення вчителів, навчальними закладами м. Києва і Київської області, міст Одеси, Чернівців, Чернігова, Вінниці, Івано-Франківська, Черкас, Рівного та ін. Налагоджені тісні зв'язки з багатьма спорідненими кафедрами, що діють у навчальних закладах України, Болгарії, Польщі, ФРН, США.
Навчально-методичне забезпечення
Бевз Г.П. Методика викладання алгебри. Посібник для вчителів. – К.: Рад. школа, 1971. – 270 с. Бевз Г.П. Методика розв’язування стереометричних задач: Посібник для вчителів. – К.: Рад. школа, 1988. – 192 с. Бевз Г.П. Методика математики: Навч. посібник. – 3-тє вид. перероб. і допов. – К.: Вища школа, 1989. – 367 с. Бевз Г.П. Методи навчання математики: Навч. метод. посібник – К.: Генеза, 2010. – 117 с. |
||
Слєпкань З.І. Методика викладання алгебри і початків аналізу. – К.: Рад. школа, 1978. – 224 с. Дубинчук О.С. та ін. Методичні особливості навчання геометрії в середньому ПТУ / О.С.Дубинчук, З.І.Слєпкань, С.М.Філіпова. – К.: Вища школа, 1992. – 271 с. Шкіль М.І. та ін. Алгебра і початки аналізу: Підруч. для 10-11 кл. загальноосвіт. навч. закладів / М.І.Шкіль, З.І.Слєпкань, О.С.Дубинчук. – К.: Зодіак-ЕКО, 1998. – 608 с. Слєпкань З.І. Психолого-педагогічні та методичні основи розвивального навчання математики. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2004. – 240 с. Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі. Навчальний посібник для магістрантів вищих навчальних закладів. – К.: Вища школа, 2005. – 239 с. Слєпкань З.І. Методика навчання математики: Підручник. – 2-ге вид., допов. і переробл. – К.: Вища школа, 2006. – 582 с. Шкіль М.І. та ін. Алгебра і початки аналізу: Підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закладів / М.І.Шкіль, З.І.Слєпкань, О.С.Дубинчук. – К.: Зодіак-ЕКО, 2002. – 384 с. Шкіль М.І. та ін. Алгебра і початки аналізу: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закладів / М.І.Шкіль, З.І.Слєпкань, О.С.Дубинчук. – К.: Зодіак-ЕКО, 2003. – 272 с. |
||
Жалдак М.І. Математика (Алгебра і початки аналізу) з комп’ютерною підтримкою: Навч. посіб. для підготов. від-нь / М.І.Жалдак, А.В.Грохольська, О.Б.Жильцов. – К.: МАУП, 2003. – 304 с. Жалдак М.І. Математика (тригонометрія, геометрія, елементи стохастики) з комп’ютерною підтримкою: Навч. посіб. для підготов. від-нь/ М.І.Жалдак, А.В.Грохольська, О.Б.Жильцов. – К.: МАУП, 2004. – 456 с. Грохольська А.В., Яценко С.Є. Методика навчання математики в старшій та вищій школах. Навч.-метод. посіб. для студ. спеціальностей 7.010103; 8.010101. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2007. – 191 с. Грохольська А.В., Яценко С.Є. Методика навчання математики. Ч. 1. Загальна методика. Модульний курс. Навч.-метод. посіб. для студ. вищих педаг. навч. закладів. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2007. – 133 с. |
||
Бевз В.Г. Історія математики у фаховій підготовці майбутніх учителів: Монографія. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2005. – 360 с. Бевз В.Г. Історія математики. – Х.: Вид.гр. «Основа», 2006. – 176с. Бевз В.Г. Практикум з історії математики: Навчальний посібник для студентів фізико-математичних факультетів педагогічних університетів. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2004. – 312 с. |
Бевз Г.П., Бевз В.Г. Математика: Підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Зодіак-ЕКО, 2005. – 352 с. Бевз Г.П. Математика: 6 кл.: Підруч. для загальноосвіт. навч. закл. / Г.П. Бевз, В.Г. Бевз. – К.: Генеза, 2006. – 304 с. |
|||||||||
Бевз Г.П., Бевз В.Г. Алгебра: Підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів. – К.: Зодіак-Еко, 2007. – 304 с.: іл. Бевз Г.П. Алгебра: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Г.П. Бевз, В. Г. Бевз. – К.: ФОЛІО, 2016. – 256 с. Бевз Г.П. Алгебра: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Г.П. Бевз, В. Г. Бевз. – К.: Зодіак-Еко, 2009. – 288 с.: іл. Бевз Г.П. Геометрія: Підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Г.П. Бевз, В. Г. Бевз, Н.Г. Владімірова. – К.: Генеза 2015. – 192 с. Бевз Г.П. Геометрія: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Г.П Бевз, В. Г. Бевз, Н.Г. Владімірова. – К.: ФОЛІО, 2016. – 272 с. |
|||||||||
Слєпкань З.І., Грохольська А.В., Забранський В.Я, Лук`янова С.М, Панченко Л.Л., Соколовська І.С. Практикум з методики навчання математики. Загальна методика: Навч. посіб. для організації самостійної роботи студ. матем. спеціальностей пед. університетів. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2006. – 292 с. |
|||||||||
Практикум з методики навчання математики. Основна школа: навч. посіб. для організації практичних занять і самостійної роботи студентів математичних спеціальностей пед. університетів / За ред. Швеця В.О. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. – 267 с. |
|||||||||
Бевз Г.П. Математика 10: підруч. для загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту / Г.П. Бевз, В. Г. Бевз. – К.: Генеза, 2010. – 271 с. Бевз Г.П. Математика: учебн. для 11 кл. общеобразоват. учебн. заведений: урівень стандарта / Г.П. Бевз, В. Г. Бевз; пер. с укр. – К.: Генеза, 2011. – 320 с. |
|||||||||
Біляніна О.Я. Геометрія: 10 кл.: академ. рівень: підруч. для загальноосвіт. навч. закл. / О.Я.Біляніна, Г.І.Білянін, В.О.Швець. – К. : 2010. – 256 с. Бевз Г.П., Бевз В.Г., Владімірова Н.Г., Владіміров В.М. Геометрія: підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл.: профіл. рівень / Г.П.Бевз, В.Г.Бевз, Н.Г.Владімірова, В.М.Владіміров. – К.: Генеза, 2010. – 232 с. |
|||||||||
Філон Л., Швець В. Елементи стереометрії в курсі математики основної школи. – Донецьк: Норд-Прес, 2006. – 180 с. Швець В.О., Прус А.В. Теорія та практика прикладної спрямованості шкільного курсу стереометрії: Навчальний посібник. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2007. – 156 с. |
|||||||||
Прус А.В., Швець В.О. Задачі з параметрами в шкільному курсі математики. Навчально-методичний посібник. – Житомир: Вид-во «Рута», 2016. – 468 с. |
|||||||||
|
|||||||||
Бевз Г.П. Методи навчання математики. – Х.: Вид. група «Основа», 2003. – 96 с. (серія «Бібліотека журналу Математика в школах України», Вип. 4) Бевз Г.П. Гелметрія кіл. – Х.: Вид. група «Основа», 2004. – 112 с. (серія «Бібліотека журналу Математика в школах України», Вип. 4(16)) |
|||||||||
Швець В.О., Межейнікова Л.С. Математичні задачі з фінансовим змістом в основній школі. – Харків: Вид. група «Основа», 2004. – 96 с. (Б-ка журн. «Математика в школах України», Вип. 2(26)) Швець В., Філон Л. Елементи стереометрії в курсі математики основної школи: Навч. посібник для студ. мат. спец. Вищих навч. закл. – К.: Вид. дім «Шкіл. світ»: Вид. Л. Галіцина, 2006. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») |
|||||||||
Василь Швець, Прус Алла. Прикладна спрямованість стереометрії: 10-11 кл. – К.: Шк. світ, 2007. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») Швець В.О., Кліндухова В.М. Наближені обчислення на уроках математики: 5-9 класи. – К.: Шк. світ, 2010. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») Швець В.О. Математичний гурток: старша школа: нерівності та їх доведення / Швець В.О., Соколовська І.С., Заболотня Л.В. – К.: Редакції газет природничо-математичного циклу, 2013. – 112 с. |
|||||||||
Лук’янова Світлана. Розв’язування текстових задач арифметичним способом в 5-6 кл. – К.: Вид. дім «Шк. світ»: Вид. Л.Галіцина, 2006. – 128 с. (Б-ка «Шкіл. світу») |
|||||||||
Лук’янова Світлана. Текстові задачі на уроках і в позаурочний час: алгебра: 7-9 кл. – К.: Редакції газет природничо-математичного циклу, 2012. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») Тополя Лариса. Дидактичні ігри на уроках алгебри і геометрії. 7-9 кл. / Л. Тополя, В. Швець. –К.: Шк. світ, 2009. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») |
|||||||||
Слєпкань З.І , Соколовська І.С. Методика вивчення елементів комбінаторики, початків теорії ймовірностей і вступу до статистики в загальноосвітніх навчальних закладах. – К.: Шк. світ, 2004. – 112 с. |
|||||||||
Позакласні заходи з математики. 5-8 кл. / Упоряд. В. Морачова, І. Соколовська. – К.: Ред. загальнопед. газ., 2004. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») Я готуюсь до уроку геометрії: 10 кл. / Упоряд. І. Соколовська, Л. Жовтун. – К.: Шк. світ, 2007. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») Лук’янова С.М. Позакласні заходи х математики . Основна школа / С. Лук’янова, І. Соколовська. – К.: Шк. світ, 2011. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») |
|||||||||
Яценко Світлана. Вибрані теми шкільної математики: 5-11 кл. / С. Яценко. – К.: Шк. світ, 2008. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») Яценко С.Є. Алгебра за новою програмою: 10 кл. / Світлана Яценко. – К.: Шк. світ, 2010. – 144 с. (Бібліотека «Шкільного світу») Яценко С.Є. Геометрія за новою програмою: 10 кл. / Світлана Яценко. – К.: Шк. світ, 2010. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») Яценко С.Є. Геометрія за новою програмою: 11 кл. / Світлана Яценко. – К.: Шк. світ, 2011. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») |
|||||||||
Колективні фото з життя кафедри
1967 р. І. Є. Шиманський разом з викладачами кафедри та аспірантами
(3-й ряд: Г. Ф. Олійник, Н. Т. Волошенко, З. І. Слєпкань, І. В. Клімпуш, Д. А. Скрипник, Л. З. Карелін;
2-й ряд: Г. П. Бевз, В. Є. Тарасюк, А. В. Михалєвський, А. Г. Конфорович, А. С. Бугай, Д. М. Маєргойз, А. В. Шевченко;
1-й ряд: О. С. Боришполець, Є. Ф. Савич, Є. О. Ченакал, І. Є. Шиманський, В. М. Кухар, Г. С. Титова)
1992 р. З. І. Слєпкань із членами кафедри математики та методики викладання математики
2-й ряд: Ю. М. Черниш, В. В. Дровозюк, О. П. Сазонова, І. О. Васильєва, В. Я. Забранський,
С. Ю. Мазур, Г. Ф. Олійник, Л. П. Дворецька, С. Є. Яценко;
1-й ряд: М. І. Нежинська, І. С. Соколовська, З. І. Слєпкань, В. О. Швець, Г. П. Бевз, С. М. Лук’янова.
1999 р. Викладацький склад кафедри математики і методики викладання математики
2-й ряд: С. В. Крижановська, Л. В. Тополя, О. Є. Волянська, О. П. Сазонова, Г. Ф. Олійник,
В. Я. Забранський, В. Г. Бевз, С. Є. Яценко, Н. М. Міщенко,
1-й ряд: В. Г. Морачова, А. В. Грохольська, З. І. Слєпкань, В. О. Швець, А. А. Науменко, І. С. Соколовська
2008 р. Викладацький склад кафедри математики і методики викладання математики
2-й ряд: В. Г. Морачова, І. С. Соколовська, І. А. Дремова, В. Я. Забранський, В. О. Швець, А. А. Науменко, О. П. Сазонова;
1-й ряд: С. Є. Яценко, Л. В. Тополя, С. М. Лук’янова, В. Г. Бевз, А. В. Грохольська, О. Є. Волянська)
2017 р. Викладацький склад кафедри математики і теорії та методики навчання математики
2-й ряд: С. Ю. Мазур, О. П. Сазонова, С. М. Лук’янова, М. В. Працьовитий, В. Г. Бевз, І. С. Соколовська, А. А. Науменко;
1-й ряд: О. Є. Волянська, В. Я. Забранський, М. І. Бурда, В. О. Швець, І. А. Дремова
Іменні аудиторії, навчальна лабораторія
З метою увічнення пам’яті видатних математиків-педагогів при кафедрі створені іменні аудиторії: 431 – професора О. М. Астряба, 419 – професора І. Є. Шиманського, 424 – професора З. І. Слєпкань. В аудиторіях виставлені видання, авторами яких є викладачі кафедри, наочні моделі з тем шкільних курсів математики, методичну та навчальну літературу.
При кафедрі діє навчальна лабораторія сучасних інформаційних технологій навчання - спрямована на підвищення методичної підготовки майбутніх вчителів математики. Зміст її роботи визначається науковим напрямом досліджень кафедри – теорія та технологія навчання та виховання в системі народної освіти. Проблеми, які досліджуються викладачами: теоретико-методичні основи реалізації прикладної спрямованості шкільного курсу математики (Швець В.О.), науково-методичне забезпечення ВНЗ (Школьний О.В.), активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів в процесі навчання методики математики (Забранський В.Я.), навчання математики у вищій школі (Дремова І.А.), навчання методики математики в закладах середньої та вищої освіти (Волянська О.Є.), науково-методичне забезпечення диференційованого навчання математики у середній школі та педагогічному ВУЗі (Яценко С.Є.), активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів при вивченні методики математики із використанням інноваційних технологій (Лук’янова С.М.). За результатами досліджень визначаються і розробляються інформаційні технології з методики навчання математики, пропонуються шляхи їх впровадження у навчальний процес, а також викладачами кафедри публікуються підручники та навчально-методичні посібники, методичні рекомендації, статті, тези тощо.
Аспіранти
Мицик Марія Валеріївна
спеціальність 014 Середня освіта (Математика), 1 рік навчання, науковий керівник - кандидат педагогічних наук, професор Швець Василь Олександрович, тема дослідження «Формування обчислювальної компетентності в учнів середньої школи»
Ткач Олена Вікторівна
спеціальність 014 Середня освіта (Математика), 1 рік навчання, науковий керівник - кандидат педагогічних наук, професор Швець Василь Олександрович, тема дослідження «Підприємницька компетентність і її формування під час навчання математики»
Правіцка Наталія Сергіївна
спеціальність 014 Середня освіта (Математика), 1 рік навчання, науковий керівник - доктор фізико-математичних наук, професор Працьовитий Микола Вікторович, тема дослідження «Геометричні перетворення в математичній освіті школярів і майбутніх учителів математики»
Года Тетяна Юріївна
спеціальність 014 Середня освіта (Математика), 2 рік навчання, науковий керівник - доктор педагогічних наук, професор Школьний Олександр Володимирович, тема дослідження «Методика використання сучасних засобів навчання при вивченні змістової лінії «Функції» учнями ліцею»
Тихоненко Юлія Володимирівна
спеціальність 014 Середня освіта (Математика), 1 рік навчання, науковий керівник - доктор педагогічних наук, професор Школьний Олександр Володимирович, тема дослідження «Використання сучасних технологій навчання для повторення та систематизації курсу математики старшої школи»
Контакти
01601, м. Київ,
вул. Пирогова, 9,
Аудиторія 423
Тел: (044) 239-30-95
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.t