Кафедра методики навчання математики
Завідувач кафедри
Швець Василь Олександрович
Освіта і наукова підготовка:
Кандидат педагогічних наук, 1989 р.; 13.00.02 теорія та методика навчання (математика)
Вчене звання: Професор, 2004 р.
Вища освіта: Чернігівський державний педагогічний інститут імені Т. Г. Шевченка, 1970 р.; спеціальність «вчитель математики і креслення»
Наукові інтереси і наукова діяльність:
Читає навчальні курси для студентів Фізико-математичного факультету з методики навчання математики; курси лекцій на актуальні теми з методики навчання математики в м. Києві і Київській області, в містах Одеса, Чернівці, Чернігів, Вінниця, Івано-Франківськ, Черкаси, Рівне та ін.; керівництво написанням курсових і кваліфікаційних робіт; керівництво педагогічною практикою студентів; керівництво науковою роботою аспірантів, пошукачів та магістрів; керівництво Всеукраїнським науково-методичним семінаром «Актуальні проблеми методики навчання математики»; налагодження зв'язків з багатьма спорідненими кафедрами, що діють у навчальних закладах України, Болгарії, Польщі, ФРН, США
Наукові публікації:
У науковому доробку понад 300 публікацій; підготовлено і видано самостійно та разом з колегами ряд навчальних підручників та методичних посібників: Дидактичні матеріали з математики для шкіл, класів з поглибленим вивченням математики (8, 9, 10, 11 кл.), 1997 р.; Збірник завдань з математики на атестат про середню освіту; Ч. 1. Геометрія; Ч. 2. Алгебра і початки аналізу, 1997 р.; Математика: навчальний посібник, 2005 р.; Елементи стереометрії в курсі математики основної школи, 2006 р.; Теорія та практика прикладної спрямованості шкільного курсу стереометрії: навчальний посібник, 2007 р.; Геометрія, 10: підручник, 2010 р.; Задачі з параметрами в шкільному курсі математики, 2019 р. та інші; співавтор «Галузевого стандарту вищої освіти. Математика»; понад 200 статей у фахових виданнях, з яких 4 індексовані в Scopus або Web of Science та ін.
Досвід професійної діяльності в університеті:
Працює в університеті з 1985 р.
Із 1992 р. на посаді завідувача кафедри методики навчання математики.
Підвищення кваліфікації:
Стажування, 10.10.-21.11.2022 р., Інститут педагогіки НАПН України, відділ математичної та інформатичної освіти
Нагороди і відзнаки, рік отримання:
Грамота Міністерства освіти УРСР (1977 р.), Нагрудний знак Відмінник народної освіти УРСР(1983 р.), Нагрудний знак Відмінник освіти України (2000 р.), Нагрудний знак МОН України «Петро Могила» (2008 р.), Почесна грамота Національної Академії Наук України (2009 р., 2018 р.), Почесна грамота Національної Академії Педагогічних наук України (2015 р., 2018 р.), Нагрудний знак «Василь Сухомлинський» (2021 р.)
Наукові профілі:
Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=JE6f55UAAAAJ&hl=uk
Web of Scince: https://www.webofscience.com/wos/author/record/14397521
Професорсько-викладацький склад
Школьний Олександр Володимирович
Освіта і наукова підготовка:
Доктор педагогічних наук, 2015 рік, 13.00.02 теорія та методика навчання (математика)
Вчене звання: Професор, 2022 рік
Вища освіта: УДПУ імені М.П. Драгоманова, 1996 рік, вчитель математики, інформатики та обчислювальної техніки
Наукові інтереси і наукова діяльність:
Моніторинг навчальних досягнень з математики, учнів і студентів, методика створення якісних тестових завдань з математики, методика використання ІКТ в навчанні математики
Наукові публікації:
260 публікацій (1 монографія, 1 розділ монографії, 30 навчальних посібників з грифом МОН України, 117 статей у фахових виданнях України, з яких 4 індексовані в Scopus або Web of Science)
Досвід професійної діяльності в університеті:
Почав працювати в університеті з грудня 2000 року. Асистент, старший викладач, доцент кафедри вищої математики (2000-2019 роки). Із 2019 року донині працює на посаді професора кафедри методики навчання математики.
Підвищення кваліфікації:
Листопад-грудень 2022 року, Інститут педагогіки НАПН України, відділ математичної та інформатичної освіти
Наукові профілі:
Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=6vEMe4gAAAAJ&hl=uk
Scopus: https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57412595000
Web of Science: https://www.webofscience.com/wos/author/record/337982
ORCID: 0000-0002-3131-1915
Забранський Віталій Ярославович
Наукові ступені і звання:
кандидат педагогічних наук, доцент
Освіта і наукова підготовка:
Кандидат педагогічних наук, 1991 рік, 13.00.02 теорія та методика навчання (математика)
Доцент, 1995 рік
КДПІ імені О. М. Горького, 1981 рік, вчитель математики
Наукові інтереси і наукова діяльність:
Проблеми організації навчання математики в закладах середньої освіти, зокрема, диференційованого навчання, компетентнісного навчання, інтерактивного навчання, проблеми організації самостійної роботи студентів педуніверситету тощо.
Підготував 4 – х кандидатів педагогічних наук.
Опублікував більше 100 статей у спеціалізованих журналах та збірниках наукових праць, є співавтором 2 навчальних посібників для студентів педагогічних університетів з методики навчання математики. Брав участь у більш ніж 30 Міжнародних наукових конференціях з проблем теорії та методики навчання математики
Досвід професійної діяльності:
Працює в університеті з 1988 року.
Із 1995 року на посаді доцента кафедри методики навчання математики.
Підвищення кваліфікації: 2020 рік, Інститут педагогіки НАПН України, відділ математичної та інформатичної освіти
Наукові профілі:
Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=jsVzIEsAAAAJ&hl=uk
Історія кафедри
Загальні відомості
Забезпечення здобуття студентами математичної освіти - відповідальне завдання. Важливу роль у підготовці майбутніх вчителів математики відіграють дисципліни, які викладаються на кафедрі методики навчання математики.
Саме підготовкою висококваліфікованих учителів математики, вчителів учителів, науковими дослідженнями в галузі методики навчання математики ось уже понад сім десятиліть займається кафедра методики навчання математики, яку було засновано в 1947 році в УДУ імені Михайла Драгоманова.
Упродовж багатьох років на кафедрі працювали відомі в Україні та за її межами талановиті математики-педагоги, вчені-дослідники. До когорти таких фахівців належать і випускники фізико-математичного факультету. Їх педагогічні, математичні, а, найбільше, методичні компетентності, формувалися під час вивчення дисциплін, що викладаються на кафедрі математики і теорії та методики навчання математики.
Історія/літопис кафедри
Спочатку в Київському державному педагогічному інституті (колишня назва НПУ імені М. П. Драгоманова) була тільки одна математична кафедра – математики. Усю методичну роботу на ній виконували професор О.М. Астряб і доцент К.О. Хлєбников.
У 1938 р. кафедру було розділено на дві: математичного аналізу (завідувач професор Є. М. Ремез) і геометрії (завідувач професор О. С. Смогоржевський). Викладачі методики математики ввійшли до складу працівників кафедри геометрії.
Після звільнення м. Києва від фашистських загарбників у січні 1944 р. викладачів методики математики професора О. М. Астряба та доцента Д. М. Маєргойза переводять на кафедру математичного аналізу, де вони працюють до 1947 р.
У 1947 р. в інституті створюється нова кафедра – кафедра елементарної математики та методики викладання математики, яка тепер називається кафедра математики і теорії та методики навчання математики. Еволюцію математичних кафедр в НПУ імені М.П. Драгоманова ілюструє схема 1.
Схема 1. Еволюція математичних кафедр НПУ імені М.П. Драгоманова
Засновано кафедру в 1947 році. Її першим завідувачем був заслужений діяч науки УРСР, професор Олександр Матвійович Астряб, уроженець м. Лубни, випускник Київського університету імені Святого Володимира. Під його керівництвом викладачі кафедри розробляли навчальні програми з математики, посібники та підручники для учнів і студентів, досліджували актуальні проблеми методики викладання математики.
Астряб Олександр Матвійович
З 1953 по 1971 рік кафедру очолював професор Іван Євгенович Шиманський. У цей період при кафедрі починає діяти Республіканський науково-методичний семінар, активними учасниками якого були викладачі, науковці, вчителі та аспіранти. Змістовну наукову, навчальну та виховну роботу проводили відомі на сьогодні широкому загалу викладачі Г.П. Бевз, А.С. Бугай, О.С. Боришполець, А.Г. Конфорович, В.М. Кухар, Д.М. Маєргойз, А.В. Михалєвський, А.В. Шевченко, З.І. Слєпкань, Є.О. Ченакал, В.Є. Тарасюк.
Під керівництвом І. Є. Шиманського захистили кандидатські дисертації з методики викладання математики 16 осіб. Йому належить понад 40 науково-методичних праць. Найважливіші з них стосуються питань методики викладання математики в школі, зокрема – введення поняття дійсного числа за методом суміжних наближень, що його розробив Є. М. Ремез. У 1960 р. вийшов у світ підручник І. Є. Шиманського «Математичний аналіз», який широко використовувався у педагогічних інститутах України.
ШИМАНСЬКИЙ Іван Євгенович
У 1971 році завідувачем кафедри стає доцент Григорій Петрович Бевз. Під його керівництвом починає видаватися збірник наукових праць «Методика викладання математики». В цей час на кафедрі працюють З.І. Слєпкань, А.Г. Конфорович, Є.О. Ченакал, Г.С. Титова, Г.Ф. Олійник, Є.Ф. Савич, В.Є. Тарасюк, А.В. Михалєвський та ін. Водночас ведеться інтенсивна науково-дослідна робота з актуальних проблем методики математики.
У цей період кафедра стала опорною для всіх кафедр методики математики УРСР, при ній було організовано факультет підвищення кваліфікації методистів-математиків з багатьох республік, а також – оцінювання наукових робіт студентів з методики математики.
Григорій Петрович автор понад 200 наукових праць, з яких біля півсотні підручників і навчальних посібників, підготував 16 кандидатів педагогічних наук для України та країн близького і далекого зарубіжжя.
БЕВЗ Григорій Петрович
З 1983 по 1992 рік кафедру очолювала професор Зінаїда Іванівна Слєпкань. У цей період обновився склад кафедри за рахунок досвідчених вчителів-практиків таких, як А.В. Грохольська, Н.В. Морзе, Г.Г. Науменко, В.О. Швець, О.І. Глобін, Т.І. Титова, В.Я. Забранський та ін. Згодом більшість з них захистили кандидатські дисертації і стали провідними викладачами на кафедрі та в інших вищих навчальних закладах м. Києва.
Під керівництвом Зінаїди Іванівни на кафедрі було організовано лабораторію по впровадженню мікропроцесорної техніки в навчальний процес, досліджувалися психолого-педагогічні основи навчання математики, створювалися навчальні посібники та підручники для школи і СПТУ, впроваджувалися в навчальний процес обов’язкові результати навчання.
Науково-дослідницька та організаторська діяльність З. І. Слєпкань сприяли створенню і ефективному функціонуванню потужної наукової школи з теорії та методика навчання математики в середніх і вищих закладах освіти, діяльність якої продовжується завдяки плідній роботі її учнів та колег. Протягом багатьох років З. І. Слєпкань успішно поєднувала наукову роботу з педагогічною, під її керівництвом підготовлено та захищено 5 докторських дисертацій та понад 30 кандидатських дисертацій.
З. І. Слєпкань отримала значні здобутки, які стосуються питань загальної і спеціальних методик, розвитку методики навчання математики в середній і вищій школах. Ці дослідження були опубліковані в понад 200 наукових і методичних працях, серед яких підручники для учнів і студентів, навчально-методичні посібники для студентів, аспірантів і вчителів.
СЛЄПКАНЬ Зінаїда Іванівна
Сьогодні завідує кафедрою кандидат педагогічних наук, професор Василь Олександрович Швець. Понад 30 років професор В. О. Швець співпрацює з багатьма інститутами удосконалення вчителів, з навчальними закладами міста Києва і Київської області, міст Одеси, Чернівців, Чернігова, Вінниці, Івано-Франківська, Черкас, Рівного та ін. Налагоджені тісні зв'язки з багатьма спорідненими кафедрами, що діють у навчальних закладах України, Болгарії, Польщі, ФРН, США.
В. О. Швець відновив при кафедрі діяльність Всеукраїнського науково-методичного семінару «Актуальні проблеми методики навчання математики». Керує науковою роботою аспірантів, під його керівництвом захистили кандидатські дисертації понад 20 осіб.
З відкриттям на початку 90-х років в інституті Спеціалізованої Вченої ради по захисту кандидатських дисертацій на кафедрі (у вигляді попереднього захисту) заслуховувалися майже всі подані до захисту кандидатські та докторські роботи з методики математики.
При кафедрі діє аспірантура та докторантура, де готуються висококваліфіковані фахівці для вищих навчальних закладів України.
У науковому доробку В. О. Швеця понад 300 публікацій; підготовлено і видано самостійно та разом з колегами ряд навчальних підручників та методичних посібників: Дидактичні матеріали з математики для шкіл, класів з поглибленим вивченням математики (8, 9, 10, 11 кл.), 1997 р.; Збірник завдань з математики на атестат про середню освіту; Ч. 1. Геометрія; Ч. 2. Алгебра і початки аналізу, 1997 р.; Математика: навчальний посібник, 2005 р. ; Елементи стереометрії в курсі математики основної школи, 2006 р.; Теорія та практика прикладної спрямованості шкільного курсу стереометрії: навчальний посібник, 2007 р.; Геометрія, 10: підручник, 2010 р.; Задачі з параметрами в шкільному курсі математики, 2019 р.; співавтор «Галузевого стандарту вищої освіти. Математика»; понад 200 статей у фахових виданнях, з яких 4 індексовані в Scopus або Web of Science та інші.
ШВЕЦЬ Василь Олександрович
- Аспірантуру з методики математики в КДПІ імені О. М. Горького (стара назва НПУ імені М. П. Драгоманова) було відкрито в 1946 році, а Вчену раду по захисту дисертацій – 1948 року. До 1978 року на ній було захищено біля сотні дисертаційних робіт з різних тем методики навчання математики в школі та ВНЗ.
Значний внесок у підготовку фахівців з науковими ступенями зробили викладачі кафедри. На кафедрі керували дисертантами доценти: Д. М. Маєргойз, А. С. Бугай, Г. П. Бевз, В. М. Кухар, В. Є. Тарасюк. Їх учні, успішно захистивши дисертації, працювали, а дехто працює й донині, в педвузах України та за кордоном.
- Починаючи з 1977 року в інституті організовується факультет підвищення кваліфікації викладачів. Перепідготовка викладачів методики математики велась на кафедрі елементарної математики та методики викладання математики. До 1980 року на кафедрі таку перепідготовку пройшло біля сотні викладачів з усього Радянського Союзу.
- Починаючи з 1964 року при кафедрі на громадських засадах почав видаватися республіканський науково-методичний збірник «Методика викладання математики». Його відповідальним редактором був Г. П. Бевз, заступником редактора З. І. Слєпкань, відповідальним секретарем А. В. Михалєвський. Члени кафедри брали активну участь у роботі редколегій інших збірників: А. Г. Конфорович – заступник відповідального редактора збірника «У світі математики», З. І. Слєпкань – член редакційної Ради журналу «Математика в школе» та ін. На Республіканському науково-методичному семінарі у цей час, крім науковців, аспірантів і учителів, виступали академіки А. М. Колмогоров, О. І. Маркушевич, професори А. А. Столяр, Р. С. Черкасов та інші, а також зарубіжні математики-педагоги Ж. Папі, С. Криговська, Г. Мороз та інші. Цей семінар працює й нині.
- Підсумовуючи роботу кафедри протягом першого 30-річчя можна стверджувати, що вона перетворилась у потужний колектив, який був знаний не тільки в СРСР, а й за кордоном та активно працював над розв’язуванням актуальних проблем як шкільної математичної освіти, так і математичної освіти у вищих навчальних закладах
Навчальна діяльність
Всі викладачі кафедри долучені до підготовки програм нормативних та вибіркових навчальних дисциплін, зокрема: «Методика навчання математики» (бакалаврат, магістратура), «Елементарна математика» (бакалаврат, магістратура), «Наукові основи шкільного курсу математики» (магістратура), «Історія математики» (бакалаврат), педагогічної практики (бакалаврат, магістратура).
Зусиллями провідних викладачів видаються навчальні підручники, навчально-методичні посібники, методичні рекомендації та методичні посібники для студентів і школярів.
Наукова діяльність
Наукові проекти кафедри: «Система методичної підготовки вчителя математики в педагогічному університеті», «Система методичної підготовки майбутніх учителів математики у відповідності з цілями та завданнями Європейської інтеграції системи вищої освіти», «Деякі нові форми та засоби навчання математики в навчальних закладах Болгарії і України», «Методична система реалізації прикладної спрямованості шкільного курсу математики», «Технології впровадження прикладної спрямованості навчання математики в профільній школі в умовах комп’ютерно-орієнтованих систем навчання», «Інноваційні дидактичні технології у навчання математики та інформаційних технологій».
Сьогодні при кафедрі діє докторантура й аспірантура, вагомий внесок робить кафедра у підготовці фахівців вищої кваліфікації – кандидатів і докторів педагогічних наук, так за минулі роки підготовлено і успішно захищено майже 10 докторських дисертацій та понад 100 кандидатських дисертацій.
При кафедрі діє Всеукраїнський науково-методичний семінар «Актуальні проблеми методики навчання математики». Семінар працював безперебійно до кінця 80-років та відновив роботу у 1997 році зусиллями професорів В. О. Швеця та М. І. Бурди, до цього часу семінар працює регулярно за чітко визначеною тематикою засідань, з широким залученням математиків-педагогів зі всієї України.
Співпраця
Співпраця з багатьма інститутами удосконалення вчителів, навчальними закладами м. Києва і Київської області, міст Одеси, Чернівців, Чернігова, Вінниці, Івано-Франківська, Черкас, Рівного та ін. Налагоджені тісні зв'язки з багатьма спорідненими кафедрами, що діють у навчальних закладах України, Болгарії, Польщі, ФРН, США.
Навчально-методичне забезпечення
|
||
Бевз Г.П. Методика викладання алгебри. Посібник для вчителів. – К.: Рад. школа, 1971. – 270 с. Бевз Г.П. Методика розв’язування стереометричних задач: Посібник для вчителів. – К.: Рад. школа, 1988. – 192 с. Бевз Г.П. Методика математики: Навч. посібник. – 3-тє вид. перероб. і допов. – К.: Вища школа, 1989. – 367 с. Бевз Г.П. Методи навчання математики: Навч. метод. посібник – К.: Генеза, 2010. – 117 с. |
||
|
||
Слєпкань З.І. Методика викладання алгебри і початків аналізу. – К.: Рад. школа, 1978. – 224 с. Дубинчук О.С. та ін. Методичні особливості навчання геометрії в середньому ПТУ / О.С.Дубинчук, З.І.Слєпкань, С.М.Філіпова. – К.: Вища школа, 1992. – 271 с. Шкіль М.І. та ін. Алгебра і початки аналізу: Підруч. для 10-11 кл. загальноосвіт. навч. закладів / М.І.Шкіль, З.І.Слєпкань, О.С.Дубинчук. – К.: Зодіак-ЕКО, 1998. – 608 с. Слєпкань З.І. Психолого-педагогічні та методичні основи розвивального навчання математики. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2004. – 240 с. Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі. Навчальний посібник для магістрантів вищих навчальних закладів. – К.: Вища школа, 2005. – 239 с. Слєпкань З.І. Методика навчання математики: Підручник. – 2-ге вид., допов. і переробл. – К.: Вища школа, 2006. – 582 с. Шкіль М.І. та ін. Алгебра і початки аналізу: Підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закладів / М.І.Шкіль, З.І.Слєпкань, О.С.Дубинчук. – К.: Зодіак-ЕКО, 2002. – 384 с. Шкіль М.І. та ін. Алгебра і початки аналізу: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закладів / М.І.Шкіль, З.І.Слєпкань, О.С.Дубинчук. – К.: Зодіак-ЕКО, 2003. – 272 с. |
||
|
||
Жалдак М.І. Математика (Алгебра і початки аналізу) з комп’ютерною підтримкою: Навч. посіб. для підготов. від-нь / М.І.Жалдак, А.В.Грохольська, О.Б.Жильцов. – К.: МАУП, 2003. – 304 с. Жалдак М.І. Математика (тригонометрія, геометрія, елементи стохастики) з комп’ютерною підтримкою: Навч. посіб. для підготов. від-нь/ М.І.Жалдак, А.В.Грохольська, О.Б.Жильцов. – К.: МАУП, 2004. – 456 с. Грохольська А.В., Яценко С.Є. Методика навчання математики в старшій та вищій школах. Навч.-метод. посіб. для студ. спеціальностей 7.010103; 8.010101. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2007. – 191 с. Грохольська А.В., Яценко С.Є. Методика навчання математики. Ч. 1. Загальна методика. Модульний курс. Навч.-метод. посіб. для студ. вищих педаг. навч. закладів. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2007. – 133 с. |
||
Бевз В.Г. Історія математики у фаховій підготовці майбутніх учителів: Монографія. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2005. – 360 с. Бевз В.Г. Історія математики. – Х.: Вид.гр. «Основа», 2006. – 176с. Бевз В.Г. Практикум з історії математики: Навчальний посібник для студентів фізико-математичних факультетів педагогічних університетів. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2004. – 312 с. |
|
|
Бевз Г.П., Бевз В.Г. Математика: Підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Зодіак-ЕКО, 2005. – 352 с. Бевз Г.П. Математика: 6 кл.: Підруч. для загальноосвіт. навч. закл. / Г.П. Бевз, В.Г. Бевз. – К.: Генеза, 2006. – 304 с. |
||||||||
|
|||||||||
Бевз Г.П., Бевз В.Г. Алгебра: Підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів. – К.: Зодіак-Еко, 2007. – 304 с.: іл. Бевз Г.П. Алгебра: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Г.П. Бевз, В. Г. Бевз. – К.: ФОЛІО, 2016. – 256 с. Бевз Г.П. Алгебра: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Г.П. Бевз, В. Г. Бевз. – К.: Зодіак-Еко, 2009. – 288 с.: іл. Бевз Г.П. Геометрія: Підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Г.П. Бевз, В. Г. Бевз, Н.Г. Владімірова. – К.: Генеза 2015. – 192 с. Бевз Г.П. Геометрія: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Г.П Бевз, В. Г. Бевз, Н.Г. Владімірова. – К.: ФОЛІО, 2016. – 272 с. |
|||||||||
|
Слєпкань З.І., Грохольська А.В., Забранський В.Я, Лук`янова С.М, Панченко Л.Л., Соколовська І.С. Практикум з методики навчання математики. Загальна методика: Навч. посіб. для організації самостійної роботи студ. матем. спеціальностей пед. університетів. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2006. – 292 с. |
||||||||
Практикум з методики навчання математики. Основна школа: навч. посіб. для організації практичних занять і самостійної роботи студентів математичних спеціальностей пед. університетів / За ред. Швеця В.О. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. – 267 с. |
|||||||||
Бевз Г.П. Математика 10: підруч. для загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту / Г.П. Бевз, В. Г. Бевз. – К.: Генеза, 2010. – 271 с. Бевз Г.П. Математика: учебн. для 11 кл. общеобразоват. учебн. заведений: урівень стандарта / Г.П. Бевз, В. Г. Бевз; пер. с укр. – К.: Генеза, 2011. – 320 с. |
|
||||||||
|
Біляніна О.Я. Геометрія: 10 кл.: академ. рівень: підруч. для загальноосвіт. навч. закл. / О.Я.Біляніна, Г.І.Білянін, В.О.Швець. – К. : 2010. – 256 с. Бевз Г.П., Бевз В.Г., Владімірова Н.Г., Владіміров В.М. Геометрія: підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл.: профіл. рівень / Г.П.Бевз, В.Г.Бевз, Н.Г.Владімірова, В.М.Владіміров. – К.: Генеза, 2010. – 232 с. |
||||||||
Філон Л., Швець В. Елементи стереометрії в курсі математики основної школи. – Донецьк: Норд-Прес, 2006. – 180 с. Швець В.О., Прус А.В. Теорія та практика прикладної спрямованості шкільного курсу стереометрії: Навчальний посібник. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2007. – 156 с. |
|
||||||||
Прус А.В., Швець В.О. Задачі з параметрами в шкільному курсі математики. Навчально-методичний посібник. – Житомир: Вид-во «Рута», 2016. – 468 с. |
|||||||||
|
|||||||||
Бевз Г.П. Методи навчання математики. – Х.: Вид. група «Основа», 2003. – 96 с. (серія «Бібліотека журналу Математика в школах України», Вип. 4) Бевз Г.П. Гелметрія кіл. – Х.: Вид. група «Основа», 2004. – 112 с. (серія «Бібліотека журналу Математика в школах України», Вип. 4(16)) |
|||||||||
Швець В.О., Межейнікова Л.С. Математичні задачі з фінансовим змістом в основній школі. – Харків: Вид. група «Основа», 2004. – 96 с. (Б-ка журн. «Математика в школах України», Вип. 2(26)) Швець В., Філон Л. Елементи стереометрії в курсі математики основної школи: Навч. посібник для студ. мат. спец. Вищих навч. закл. – К.: Вид. дім «Шкіл. світ»: Вид. Л. Галіцина, 2006. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») |
|
||||||||
Василь Швець, Прус Алла. Прикладна спрямованість стереометрії: 10-11 кл. – К.: Шк. світ, 2007. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») Швець В.О., Кліндухова В.М. Наближені обчислення на уроках математики: 5-9 класи. – К.: Шк. світ, 2010. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») Швець В.О. Математичний гурток: старша школа: нерівності та їх доведення / Швець В.О., Соколовська І.С., Заболотня Л.В. – К.: Редакції газет природничо-математичного циклу, 2013. – 112 с. |
|||||||||
|
Лук’янова Світлана. Розв’язування текстових задач арифметичним способом в 5-6 кл. – К.: Вид. дім «Шк. світ»: Вид. Л.Галіцина, 2006. – 128 с. (Б-ка «Шкіл. світу») |
||||||||
Лук’янова Світлана. Текстові задачі на уроках і в позаурочний час: алгебра: 7-9 кл. – К.: Редакції газет природничо-математичного циклу, 2012. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») Тополя Лариса. Дидактичні ігри на уроках алгебри і геометрії. 7-9 кл. / Л. Тополя, В. Швець. –К.: Шк. світ, 2009. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») |
|||||||||
Слєпкань З.І , Соколовська І.С. Методика вивчення елементів комбінаторики, початків теорії ймовірностей і вступу до статистики в загальноосвітніх навчальних закладах. – К.: Шк. світ, 2004. – 112 с. |
|
||||||||
Позакласні заходи з математики. 5-8 кл. / Упоряд. В. Морачова, І. Соколовська. – К.: Ред. загальнопед. газ., 2004. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») Я готуюсь до уроку геометрії: 10 кл. / Упоряд. І. Соколовська, Л. Жовтун. – К.: Шк. світ, 2007. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») Лук’янова С.М. Позакласні заходи х математики . Основна школа / С. Лук’янова, І. Соколовська. – К.: Шк. світ, 2011. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») |
|||||||||
|
|||||||||
Яценко Світлана. Вибрані теми шкільної математики: 5-11 кл. / С. Яценко. – К.: Шк. світ, 2008. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») Яценко С.Є. Алгебра за новою програмою: 10 кл. / Світлана Яценко. – К.: Шк. світ, 2010. – 144 с. (Бібліотека «Шкільного світу») Яценко С.Є. Геометрія за новою програмою: 10 кл. / Світлана Яценко. – К.: Шк. світ, 2010. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») Яценко С.Є. Геометрія за новою програмою: 11 кл. / Світлана Яценко. – К.: Шк. світ, 2011. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу») |
|||||||||
Колективні фото з життя кафедри
1967 р. І. Є. Шиманський разом з викладачами кафедри та аспірантами
(3-й ряд: Г. Ф. Олійник, Н. Т. Волошенко, З. І. Слєпкань, І. В. Клімпуш, Д. А. Скрипник, Л. З. Карелін;
2-й ряд: Г. П. Бевз, В. Є. Тарасюк, А. В. Михалєвський, А. Г. Конфорович, А. С. Бугай, Д. М. Маєргойз, А. В. Шевченко;
1-й ряд: О. С. Боришполець, Є. Ф. Савич, Є. О. Ченакал, І. Є. Шиманський, В. М. Кухар, Г. С. Титова)
1992 р. З. І. Слєпкань із членами кафедри математики та методики викладання математики
2-й ряд: Ю. М. Черниш, В. В. Дровозюк, О. П. Сазонова, І. О. Васильєва, В. Я. Забранський,
С. Ю. Мазур, Г. Ф. Олійник, Л. П. Дворецька, С. Є. Яценко;
1-й ряд: М. І. Нежинська, І. С. Соколовська, З. І. Слєпкань, В. О. Швець, Г. П. Бевз, С. М. Лук’янова.
1999 р. Викладацький склад кафедри математики і методики викладання математики
2-й ряд: С. В. Крижановська, Л. В. Тополя, О. Є. Волянська, О. П. Сазонова, Г. Ф. Олійник,
В. Я. Забранський, В. Г. Бевз, С. Є. Яценко, Н. М. Міщенко,
1-й ряд: В. Г. Морачова, А. В. Грохольська, З. І. Слєпкань, В. О. Швець, А. А. Науменко, І. С. Соколовська
2008 р. Викладацький склад кафедри математики і методики викладання математики
2-й ряд: В. Г. Морачова, І. С. Соколовська, І. А. Дремова, В. Я. Забранський, В. О. Швець, А. А. Науменко, О. П. Сазонова;
1-й ряд: С. Є. Яценко, Л. В. Тополя, С. М. Лук’янова, В. Г. Бевз, А. В. Грохольська, О. Є. Волянська)
2017 р. Викладацький склад кафедри математики і теорії та методики навчання математики
2-й ряд: С. Ю. Мазур, О. П. Сазонова, С. М. Лук’янова, М. В. Працьовитий, В. Г. Бевз, І. С. Соколовська, А. А. Науменко;
1-й ряд: О. Є. Волянська, В. Я. Забранський, М. І. Бурда, В. О. Швець, І. А. Дремова
Іменні аудиторії, навчальна лабораторія
З метою увічнення пам’яті видатних математиків-педагогів при кафедрі створені іменні аудиторії: 431 – професора О. М. Астряба, 419 – професора І. Є. Шиманського, 424 – професора З. І. Слєпкань. В аудиторіях виставлені видання, авторами яких є викладачі кафедри, наочні моделі з тем шкільних курсів математики, методичну та навчальну літературу.
При кафедрі діє навчальна лабораторія сучасних інформаційних технологій навчання - спрямована на підвищення методичної підготовки майбутніх вчителів математики. Зміст її роботи визначається науковим напрямом досліджень кафедри – теорія та технологія навчання та виховання в системі народної освіти. Проблеми, які досліджуються викладачами: теоретико-методичні основи реалізації прикладної спрямованості шкільного курсу математики (Швець В.О.), науково-методичне забезпечення ВНЗ (Школьний О.В.), активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів в процесі навчання методики математики (Забранський В.Я.), навчання математики у вищій школі (Дремова І.А.), навчання методики математики в закладах середньої та вищої освіти (Волянська О.Є.), науково-методичне забезпечення диференційованого навчання математики у середній школі та педагогічному ВУЗі (Яценко С.Є.), активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів при вивченні методики математики із використанням інноваційних технологій (Лук’янова С.М.). За результатами досліджень визначаються і розробляються інформаційні технології з методики навчання математики, пропонуються шляхи їх впровадження у навчальний процес, а також викладачами кафедри публікуються підручники та навчально-методичні посібники, методичні рекомендації, статті, тези тощо.
Аспіранти
Мицик Марія Валеріївна
спеціальність 014 Середня освіта (Математика), 1 рік навчання, науковий керівник - кандидат педагогічних наук, професор Швець Василь Олександрович, тема дослідження «Формування обчислювальної компетентності в учнів середньої школи»
Ткач Олена Вікторівна
спеціальність 014 Середня освіта (Математика), 1 рік навчання, науковий керівник - кандидат педагогічних наук, професор Швець Василь Олександрович, тема дослідження «Підприємницька компетентність і її формування під час навчання математики»
Правіцка Наталія Сергіївна
спеціальність 014 Середня освіта (Математика), 1 рік навчання, науковий керівник - доктор фізико-математичних наук, професор Працьовитий Микола Вікторович, тема дослідження «Геометричні перетворення в математичній освіті школярів і майбутніх учителів математики»
Года Тетяна Юріївна
спеціальність 014 Середня освіта (Математика), 2 рік навчання, науковий керівник - доктор педагогічних наук, професор Школьний Олександр Володимирович, тема дослідження «Методика використання сучасних засобів навчання при вивченні змістової лінії «Функції» учнями ліцею»
Тихоненко Юлія Володимирівна
спеціальність 014 Середня освіта (Математика), 1 рік навчання, науковий керівник - доктор педагогічних наук, професор Школьний Олександр Володимирович, тема дослідження «Використання сучасних технологій навчання для повторення та систематизації курсу математики старшої школи»